همشهری آنلاین : مدیر کل ارزیابی‌ عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش هیچگونه برنامه‌ای برای تعویض روپوش مدارس دخترانه ندارد و دانش آموزان می‌توانند از روپوش سال گذشته خود استفاده کنند.

جواد مرتضی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مدیران مدارس نباید در مورد رنگ و مدل روپوش دانش آموزان دختر سخت گیری کنند.

وی همچنین تاکید کرد: تهیه روپوش از سوی مدرسه و یا معرفی به فروشگاه‌های خاص برای تهیه روپوش غیرقانونی است و با مدارسی که مرتکب این تخلف شوند برخورد خواهد شد.

مرتضی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با تاکید مجدد بر اینکه مدیران مدارس حق دریافت هیچگونه شهریه‌ای در قبال کارنامه یا ثبت‌نام دانش‌آموزان ندارند، افزود: بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و دستورالعمل‌های سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، مدارس تا پایان مهر ماه حق دریافت هیچگونه شهریه‌ای در قبال ثبت‌نام از دانش‌آموزان را ندارند.

به گفته وی، بر اساس بخشنامه اولیاء تنها درقبال دریافت کتب دروس ابتدایی، بیمه حوادث دانش‌آموزان و طرح سنجش نوآموزان و شناسنامه سلامت مبالغ مشخصی را پرداخت می‌کنند و خارج از این موارد نباید هیچگونه مبلغی را جهت کلاس‌های فوق برنامه یا ثبت نام دانش‌آموزان پرداخت کنند.

مدیر کل ارزیابی‌ عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا خاطرنشان کرد: چنانچه والدین درخصوص دریافت شهریه در قبال کارنامه و ثبت نام دانش آموزان و همچنین روپوش مدارس مواردی را مشاهده کردند آن را به مناطق گزارش دهند تا در اولین فرصت رسیدگی شود.