همشهری آنلاین: ‌قانون اصلاح قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 1369که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجر ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس ماده واحده این قانون، تبصره ماده 8 قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19/2/69 حذف و چهار تبصره به آن اضافه می شود.

بر اساس این قانون، وزارت خارجه موظف است در فرصت‌های مقتضی در مجامع جهانی و اجلاس‌های بین‌المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی و اجلاس غیرمتعهدها، طرح تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را مطرح و جهت درج در بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها پیشنهاد دهد.

همچنین کمیته تخصصی مرکب از وزارتخانه‌های امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، اطلاعات، نفت، بانک مرکزی و سازمان صدا و سیما تشکیل می‌شود تا فهرست کامل شرکت‌ها و مؤسسات و کمپانی‌های صهیونیستی در سطح جهان و فهرست اشخاص حقوقی و حقیقی موضوح تحریم رابه صورت شفاف ظرف دوماه از تصویب این قانون ارائه و به صورت سالیانه و یا حسب ضرورت به روزرسانی کند.

همچنین وزارت امورخارجه موظف شده است گزارش روند فعالیت کمیته مذکور را سالیانه و همچنین مقتضی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.

همچنین سازمان صداو‌سیما موظف است طبق فهرست ارائه شده توسط کمیته تخصصی از تبلیغ هرنوع کالای شرکت‌های صهیونیستی خودداری کند.