تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲

هواداران آرژانتین و مارادونا که روز به روز به تعدادشان اضافه می‌شود

در نخستین بازی دشوار این تیم متوجه خواهند شد که آرژانتین می‌تواند تا آخر راه برود یا مجبور به خداحافظی زودهنگام است.

آرژانتین پس از 3 بازی نسبتا آسان در مرحله گروهی و عبور از مکزیک، برای رسیدن به 4 تیم پایانی باید از مانع آلمان عبور کند؛ تیمی که با برد قاطع 4 بر یک مقابل انگلیس به‌عنوان یک مدعی جدی قهرمانی مطرح شد.

البته در جامی که هیچ تیمی نتوانسته نمایش بی‌عیبی داشته باشد، این دو تیم هم با وجود بازی‌های خوبشان، ضعف‌هایی دارند. آرژانتین که با مسی، ته‌وز و هیگواین خط حمله ترسناکی دارد، هنوز نتوانسته به ترکیب مناسبی برای خط میانی برسد.

ورون مطابق انتظار نتوانست نقش بازیسازی را به‌خوبی انجام بدهد و نیمکت‌نشین شد. حالا درون زمین طراحی حملات با مسی است که معمولا عقب‌تر از مهاجمان بازی می‌کند و شاید همین دلیل گل نزدن ستاره بارسا در این 4 بازی باشد.

در نیمه دوم بازی مقابل مکزیک هم این ضعف مشخص شد؛ وقتی حریف بازی را کاملا در اختیار گرفت و تعویض‌های مارادونا هم برای تغییر این وضعیت جواب نداد. خط دفاع آرژانتین اما با زوج بوردیسو - دمیکلیس و پوشش‌های هاینتزه هماهنگی خوبی داشته و تنها مشکل ، سرعت پایین آنهاست که در صحنه گل مکزیک به چشم آمد.

آلمان هم ظاهرا در خط میانی توانسته جای خالی بالاک را پر کند ولی در خط دفاع هنوز مشکل دارد. مارادونا به همین دلیل در خط میانی تیمش احتمالا 2 تغییر خواهد داشت؛ ورون به جای ماکسی رودریگز که ناامیدکننده بود به ترکیب اصلی بر‌می‌گردد و گوتی‌یرز در سمت چپ به جای دی ماریا بازی می‌کند تا به همراه هاینتزه راه نفوذهای لام و توماس مولر را ببندد. لو هم ممکن است پودولسکی را به‌دلیل مصدومیت نداشته باشد و مجبور به یک تغییر اجباری شود.

آنچه به 2 مربی برای طراحی تاکتیک تیمشان کمک می‌کند، بازی دوستانه‌ای است که سال گذشته در مونیخ انجام دادند و با تک گل هیگواین به‌نفع آرژانتین به پایان رسید.

جنگ روانی

سابقه رویارویی‌های 2 تیم حساسیت این بازی را بسیار بیشتر کرده است. بعد از فینال جام‌های جهانی 86 و 90 که مارادونا به‌عنوان کاپیتان آرژانتین در اولی برنده و در دومی بازنده شد، نبرد 2 تیم هرگز بدون جنجال نبوده است.

آخرین بازی رسمی آنها به یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2006 در برلین برمی‌گردد که آلمان میزبان در ضربات پنالتی با درخشش لمن به پیروزی رسید. کاغذی که قبل از شروع این ضربات کوپکه، مربی دروازه‌بانان آلمان به لمن داد و بعدا مشخص شد جهت پنالتی‌های بازیکنان حریف روی آن نوشته شده، آن روزها سر و صدای زیادی به‌وجود آورد.

در آستانه این بازی هم بازیکنان 2 تیم در گفت‌وگوهایشان جنگ روانی را شروع کرده‌اند. بعد از شواین اشتایگر که مدعی شده بود آرژانتینی‌ها معمولا به بازیکنان حریف بی‌احترامی کرده و داور را تحریک می‌کنند، فیلیپ لام هم گفت که آنها تحمل شکست را ندارند: «باستین حرف‌هایش را زده. همه ما می‌دانیم که بازیکنان آمریکای‌جنوبی واکنش‌های احساسی دارند و نمی‌توانند باخت را تحمل کنند. شنبه خواهیم دید که آنها بعد از باخت چگونه رفتار خواهندکرد.» اشاره لام به 4 سال قبل است که بازیکنان و مربیان آرژانتین پس از شکست با آلمانی‌ها درگیر شده بودند.

جالب اینکه آرژانتینی‌ها واکنش تندی به این حملات نشان نداده‌اند. مارادونا در کنفرانس مطبوعاتی رو به دوربین با لهجه آلمانی گفت:« موضوع چیه شواین اشتایگر؟ نکنه عصبی شدی؟» او اضافه کرد: «من نگران حرف‌هایی که آنها درباره پنالتی و درگیری می‌زنند، نیستم. ما می‌خواهیم تهاجمی بازی کنیم و شاید همین آنها را عصبی کرده. ما فقط به زمین می‌رویم تا آنها را شکست بدهیم و به نیمه‌نهایی برسیم.»