تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸

فرجام مسافرت برای بعضی از خانواده‌ها مساوی با مبتلا شدن اعضای خانواده به بیماری‌های گوناگون است

در حالی که اگر آنها مراقب مواد غذایی‌ باشند که می‌خواهند بخورند به‌طور حتم به خیلی از بیماری‌ها دچار نمی‌شوند. هوس خوردن شیر تازه دوشیده‌شده از گاوها بعضی‌ از افراد را به سمت و سوی دامداری‌های بین راهی می‌کشاند که کیفیت شیر آنها مشخص نیست.

درست است که روستائیان کشور در مهمان‌نوازی شهره عام و خاص هستند اما در فصل تابستان ترجیح آن است که از شیرهای پاستوریزه استفاده شود . خوردن شیر تهیه شده از دامداری‌ها، دست‌کم دل‌درد را به‌همراه دارد و ممکن است در حالت‌های خطرناک‌تر، افراد و به‌خصوص کودکان را به‌خاطر تب مالت راهی بیمارستان کند. این درحالی است که با کمی جست‌وجو و همچنین پرسش از اهالی محله‌ها می‌توان شیر تازه سالم و مطمئن ‌تری را تهیه کرد.

حراج بهاره درتابستان

هرساله دراواخر فصل‌ بهار شاهد فروش‌ویژه‌های فروشگاه‌های لباس هستیم اما امسال گویا بازار لباس رکود بیشتری را تجربه کرده است زیرا خیلی از فروشگاه‌ها حاضر شده‌اند مدت زمان حراج‌شان را افزایش دهند، به نحوی که تا به امروز مغازه‌هایی را می‌بینیم که برچسب‌های حراج و فروش فوق‌العاده‌ روی شیشه‌شان حسابی به چشم می‌آید.

این وسط  درصدی از شهروندان که علاقه‌مند به پوشیدن لباس‌های مارک‌دار هستند از صبح زود پشت‌در مغازه‌‌های نمایندگی صف می‌کشند تا از قافله فروش‌ویژه آنها عقب نمانند. نکته‌‌ای که این وسط خریداران باید به آن دقت کنند این است که شکست قیمت‌‌ها نباید چشم‌شان را روی  کیفیت اجناس ببندد.

بهتر است برای خرید از حراجی‌ها اطلاعات کافی داشته باشید و با دقت تمام به کیفیت جنس و چگونگی دوخت آنها توجه نشان دهید تا فقط به صرف جمله «این لباس خیلی به شما می‌آید» از طرف فروشنده، اقدام به خرید نکنید.
 
پیتزا با طعم کوفته

این روزها شاهد تردد موتورسیکلت‌هایی در سطح شهر هستیم که برای رساندن مواد غذایی به منازل مردم در حال خدمت‌رسانی هستند و از پیتزا و ساندویچ و کوفته‌های داغ گرفته تا میوه و سبزیجات را با یک تلفن به در خانه مشتریان می‌آورند. اما گویا گهگاه باید از دست بعضی از آنها به جای مثلا پیتزا یا کوفته، غذایی به نام کوفته پیتزا را تحویل بگیریم.

عجله پیک‌های  این فروشگاه‌ها در رساندن مواد غذایی باعث می‌شود تا مواد غذایی حسابی مچاله شوند. علاوه بر لایی‌کشیدن بین خودروها و حرکت با سرعت سرسام‌آور، زمین خوردن بعضی از آنها هم مزید بر علت می‌شود تا غذا حسابی له شود. در بعضی موارد هم رستوران‌ها جعبه نگهدارنده مناسبی را روی موتورسیکلت‌ها نصب نمی‌کنند و این عاملی می‌شود تا غذاهای سرد به‌دست مشتریان برسد.

کاغذ، زباله نیست!

گویا با این وضعیتی که پیش می‌رویم باید در کنار سطل‌های زباله مکانیزه تابلوهایی با مفهوم «زباله‌ها را باید داخل سطل ریخت» نصب شود تا دیگر شاهد ریختن زباله‌ها در اطراف سطل‌ها نباشیم.

به طور نمونه مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید بعضی‌از افراد که فقط دور کردن زباله از خود را در نظر می‌گیرند با ریختن زباله‌ها در اطراف سطل مکانیزه آن هم در هر ساعتی از شبانه‌روز، سد بزرگی سر راه دیگران ایجاد می‌کنند.

آنها با این کار نه‌تنها سد راه رهگذران پیاده‌رو  می‌شوند بلکه جلوی آب جوی‌ها را نیز  می‌گیرند. با کمی دقت مشخص می‌شود که درصد زیادی از این زباله‌ها را کاغذها و مقوا‌ها تشکیل می‌دهند. با وجود اینکه بارها اشاره شده است که کاغذ زباله نیست ولی بازهم بعضی شهروندان و به‌خصوص مغازه‌دارها کاغذ‌ها و مقواها را با زباله‌های‌تر، یکی می‌کنند.