همشهری آنلاین: فدراسیون فوتبال برزیل تمامی کادر فنی تیم ملی این کشور را از کار برکنار کرد.

رویای ششمین قهرمانی محقق نشد. دو روز پس از شکست از هلند و حذف از رقابت‌های جام جهانی، ستاره‌های ناکام برزیل در فرودگاه ریودوژانیرو با استقبال دوستانه‌ای مواجه نشدند. آنها از سوی مردم ناسزا می شنیدند، فلیپه ملو نیاز به بادی‌گارد داشت و جولیوسزار، گلر این تیم روی شانه‌های مادرش گریه می‌کرد. عصر همان روز فدراسیون فوتبال برزیل اعلام کرد که کارلوس دونگا دیگر سمتی در تیم ملی ندارد. بقیه بازیکنان نیز به دنبال لوسیو، کاپیتان تیم به سرعت و بدون کلمه‌ای به سمت اتومبیل‌هایشان رفتند. کاکا و روبینیو نیز بلافاصله راهی سائوپائولو شدند.

 در همین حال ریکاردو تکسیرا، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: "ما باید چهار سال دیگر بهتر از این باشیم و قهرمانی را کسب کنیم. جام جهانی 2014 در برزیل برگزار می شود و ما مسئولیت سنگینی در قبال هواداران داریم. برزیل روحیه قهرمانی را دارد و می‌تواند دوباره جایگاه خود را به جهان نشان دهد."

در همین حال از اسکولاری که برزیل را در سال 2002 به قهرمانی جهان رساند به عنوان محتمل‌ترین جایگزین دونگا نام برده می‌شود ولی خود وی گفته است که تا سال 2012 در خدمت باشگاه پالمیراس است و تا آن موقع به تیم ملی فکر نمی‌کند.

به گزارش کیکر، دونگا پس از حذف از جام، ‌کناره‌گیری خود از تیم ملی را اعلام  کرده بود.