گروه اجتماعی – مینا شهنی: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی راه حلی برای مشکل اضافه حقوق بازنشستگان پیدا می‌کنند

سلیمان جعفرزاده، نماینده مردم ماکو و چالدران، با اشاره به اینکه نمایندگان درصدد یافتن راه‌حل‌های قانونی هستند، توضیح داد: هفته آینده یک جلسه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان استخدام کشوری خواهیم داشت تا دقیقا بدانیم مشکل چیست.

از آنجایی که پیشنهاد وزارت رفاه 10درصد بوده و بعد به 6درصد کاهش پیدا کرده، باید این بخش از مشکل با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد.به گفته جعفرزاده، نمایندگان مجلس تا یافتن راهی برای حل مشکل بازنشستگان کشور به تلاش‌شان در این زمینه ادامه می‌دهند و راهکارهایی را برای برطرف کردن این مشکل ابلاغ خواهند کرد.

با اینکه در هر دو  گروه بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی قوانینی برای افزایش حقوق سالانه دارند اما امسال دولت تصمیم گرفته تا برای هر دو گروه بازنشسته تنها 6 درصد افزایش حقوق در نظر بگیرد و این تصمیم دولت با مخالفت شدید بازنشستگان روبه‌رو شد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در آخرین واکنش به این تصمیم دولت خواستار اجرای ماده 96 قانون تأمین اجتماعی شده‌است.

علی‌اکبر خبازها گفته ماده 96 میزان افزایش حقوق بازنشستگان را معادل تورم سالانه در نظر گرفته است و از آنجا که این سازمان دارای قوانین خاص خود است، باید برای افزایش حقوق براساس قوانین تصمیم گرفت.

او با اشاره به طومارهای اعتراض‌آمیز امضا شده از سوی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی، برای افزایش مستمری بازنشستگانش دارای منابع داخلی است و نیازی به دریافت پول از دولت ندارد؛ بنابراین مدیران این سازمان باید با تکیه بر این منابع، میزان حقوق سالانه بازنشستگان را محاسبه و واریز کنند.

دولت در توجیه میزان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام کرده است که این افزایش حقوق از سوی نمایندگان مجلس تعیین شده و براساس‌ آنچه مصوبه نمایندگان است افزایش حقوق 6 درصدی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده‌است و همین ماجرا سبب ناخشنودی بازنشستگان از نمایندگان مجلس شده است.