تیم ملی در شرایطی مقابل ستاره سرخ بلگراد قرار می‌گیرد که انتقاد برخی باشگاه‌ها نسبت به اردوی اتریش هنوز ادامه دارد.

پرویز مظلومی، سرمربی استقلال گفت که نگران وضعیت ملی‌پوشان این تیم است. میداوودی، آشوبی، عمران‌زاده و مبعلی ملی‌پوشان استقلال هستند و مظلومی در این باره می‌گوید: «جدایی 4 بازیکن ملی‌پوش در مقطعی که استقلال فرصت کافی برای تمرینات بدنسازی و تاکتیکی پیش از فصل را نداشت، مشکلات زیادی را برای ما به‌وجود آورده است.»

در عین حال، بازیکنان این تیم از روز اول اردو در اتریش حضور داشتند؛ درحالی‌که ملی‌پوشان
ذوب آهن و پرسپولیس به‌تازگی به اردوی تیم ملی ملحق شد‌ه‌اند. هادی نوروزی، غلامرضا رضایی و علیرضا حقیقی از پرسپولیس بعدازظهر دوشنبه به اردوی تیم ملی ملحق شد‌ند. ملی‌پوشان پرسپولیس در سومین تمرین تیم ملی، یعنی بعدازظهر دوشنبه حضور داشتند. آنها به‌دلیل خستگی سفر نتوانستند پا به پای بقیه بازیکنان تمرین کنند و زیرنظر علیرضا منصوریان، اختصاصی تمرین کردند.

البته 4 ملی‌پوش ذوب آهن به این تمرین نرسیدند. بازیکنان ذوب آهن که به همراه این تیم در اردوی ترکیه حضور داشتند، از طریق پرواز ‌ استانبول به مونیخ و مونیخ به وین، دوشنبه شب خود را به محل اردو رساندند و در تمرین صبح دیروز تیم ملی شرکت کردند. به این ترتیب، تمرین تیم ملی صبح دیروز با حضور تمامی بازیکنان برگزار شد.

باتوجه به اینکه سومین تمرین تیم ملی پرفشار بود، فشار تمرین چهارم تیم ملی کمتر شده بود. تیم ملی همچنین آخرین تمرین خود را عصر دیروز در محل کمپ تیم ملی انجام داد؛ تمرینی که به‌مرور زمان از فشار آن کاسته شد تا تیم ملی برای برگزاری بازی‌های دوستانه آماده شود.

افشین قطبی به برگزاری مسابقه‌های دوستانه بسیار امیدوار است. سرمربی تیم ملی‌  به‌دلیل برگزاری اردوی اتریش فشار زیادی را از سوی باشگاه‌ها تحمل کرد. باشگاه‌ها بر این باور بودند که برگزاری اردوی تیم ملی در شرایطی که تیم‌ها در دوره آماده‌سازی‌ پیش از شروع فصل قرار دارند، برای بازیکنان مناسب نیست.

با وجود این، فدراسیون از مواضع تیم ملی دفاع کرد و تیم ملی بدون تغییر زمان اردو به اتریش رفت. حالا قطبی با تیم ملی همراه است. او که گاه‌و‌بی‌گاه در خطر برکناری قرار می‌گیرد و به همین دلیل به علی کفاشیان گلایه کرده بود، در اندیشه موفقیت در جام ملت‌های آسیاست.

بنابراین، بی‌دلیل نیست که روی بازی‌های دوستانه تیم ملی برای هماهنگی تیمش حساب ویژه‌ای باز کرده است. تیم ملی امروز در شهر ماریبور اسلوونی مقابل ستاره سرخ بلگراد قرار می‌گیرد؛ تیمی که سال 1991 در جام باشگاه های  اروپا قهرمان شد.

اما مهم‌ترین مسابقه دوستانه تیم ملی مطمئنا رویارویی با لاتزیو در ایتالیاست. این مسابقه آخر تیم ملی در این اردو است که چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. تیم ملی بین این دو مسابقه، 26 تیر (شنبه) هم یک مسابقه با تیم واشاش مجارستان در زمین کمپ سن لئونارد انجام می‌دهد.