حالا نوبت باشگاه‌هاست که با پایان جام‌جهانی تیتر اول روزنامه‌ها را در اختیار بگیرند

نقل و انتقالاتی که در این یک‌ماهه تقریبا تعطیل شده بود، دوباره به موضوع روز فوتبال جهان تبدیل شده. ظاهرا باشگاه‌ها نصیحت مربیان باتجربه‌ای مثل ونگر و هاجسون را جدی گرفته‌اند و به فکر خرید پدیده‌های جام‌جهانی نیستند؛

بازیکنانی که درخشش‌شان ممکن است یک جرقه زودگذر باشد.رئال‌مادرید که معمولا در بازار نقل و انتقالات بسیار فعال است، بعد از خرید دی ماریا در آستانه خرید اشلی کول با قیمتی حدود 30 میلیون پوند است.

این خبری است که کاسیاس، دروازه‌بان رئال در اختیار روزنامه سان قرار می‌دهد؛ «طبق چیزی که شنیده‌ام، نشانه‌ها مثبت است. من خیلی کوتاه با مدیران باشگاه صحبت کرده‌ام،  ولی مطمئنم او فصل آینده بازیکن رئال خواهد بود.

فکر می‌کنم این قدمی خوب از نظر شخصی و حرفه‌ای برای او باشد. او می‌خواهد مدتی از انگلیس دور باشد. این آخرین قرارداد بزرگ اوست و چه بهتر که با مربی سابقش مورینیو باشد.» اشلی کول به‌دلیل اختلافات شخصی و همینطور دردسر‌هایی که در تیم ملی داشت، تمایلی به ماندن در چلسی و لیگ برتر ندارد.

منچسترسیتی، ژکو را نمی‌خواهد

ادین ژکو هم با وجود غیبت بوسنی در جام‌جهانی مشتریانش را از دست نداده ولی مانع بزرگ در راه انتقال او 45 میلیون پوندی است که وولفسبورگ برای فروش بهترین گلزنش تعیین کرده است.

مانچینی، سرمربی منچسترسیتی علاقه زیادی دارد تا در خط حمله از زوج توز و ژکو استفاده کند که در 94 بازی برای ولفسبورگ 54 گل زده ولی این باشگاه متمول هم حاضر به پرداخت چنین مبلغی نیست.

سیتی به دلایل مشابه از خرید داوید لوییز، مدافع میانی بنفیکا و جیمز میلنر، هافبک ملی پوش آستون ویلا صرف‌نظر کرده بود. یوونتوس، دیگر مشتری خرید ژکو است ولی بعید است باشگاه ایتالیایی هم حاضر به پرداخت قیمت بالایی شود که حتی این مهاجم را هم عصبانی کرده است.

سیتی تابستان امسال ژروم بواتنگ، داوید سیلوا و یحیی توره را خریده است و نیم‌نگاهی هم به ماریو بالوتلی، پدیده جنجالی اینتر دارد. در عوض سیتی مایل است روبینیو را به میلان بفروشد تا جای خالی رونالدینیویی را پر کند که احتمالا به فلامینگوی برزیل خواهد پیوست.
علاوه بر سیتی، منچستریونایتد هم بالوتلی را می‌خواهد.

آنچلوتی، سرمربی چلسی هم پیش‌بینی کرده که انتقال به اولدترافورد برای این مهاجم 19 ساله مناسب خواهد بود: «این تیم سابقه طولانی دارد و نشان داده که می‌تواند از بازیکنانی که روحیه سختی دارند، به‌خوبی استفاده کند.

به علاوه فکر می‌کنم که لیگ برتر انگلیس برای بازیکنی با چنین روحیه‌ای بهتر از ایتالیا باشد. پیدا کردن یک بازیکن جوان با چنین کیفیتی آسان نیست و حتی انگلیس هم برای پیدا کردن چنین بازیکنی مشکل دارد.»

نگاه لیورپول به لیگ فرانسه

لیورپول برای حفظ ستارگانش به‌دنبال تقویت تیم است و به‌نظر می‌رسد هاجسون برای این کار بازار فرانسه را زیرنظر گرفته. اکیپ خبر می‌دهد که لیورپول برای تقویت خط حمله‌اش به فکر خرید ژروینیو، مهاجم تیم ملی ساحل عاج است که فصل گذشته در لوشامپیونا درخشش زیادی داشت.

لیل برای گلزنش 15 میلیون یورو می‌خواهد ولی لیورپول فعلا با پرداخت 12 میلیون یورو موافقت کرده. لیورپول پیش از این به‌دنبال اشلی یانگ بود ولی به‌دلیل قیمت بالای گوش آستون ویلا عقب نشینی کرد.

تایه تایوو، دفاع چپ مارسی هم

مد نظر هاجسون است و سرمربی جدید لیورپول می‌خواهد او را جانشین اینسوای آرژانتینی کند که در راه پیوستن به اینتر و بنیتس است.پیش از این،  آتلتیکو مادرید و تاتنهام هم برای خرید این مدافع نیجریه‌ای پیشنهاد داده بودند.

دشان اما با وجود نارضایتی تایوو  از نیمکت نشینی حاضر به فروش او نیست.‌ از سوی دیگر مارسی  با آلو دیارا ، کاپیتان و هافبک ملی‌پوش بوردو به توافق رسیده است.قهرمان فرانسه  ‌که برای موفقیت در لیگ قهرمانان به‌دنبال یک گلزن بزرگ است، ‌کلوزه را هم می‌خواهد‌.

این مهاجم 32ساله تا سال 2011 با بایرن قرارداد دارد ولی به‌دلیل نیمکت‌نشینی به جدایی از این تیم بی‌میل نیست. مارسی پیش از این به‌دنبال فورلان بود که به‌دلیل حقوق بالای مهاجم اروگوئه‌ای منصرف شد.