همشهری آنلاین : ظرفیت پذیرش دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد 2 برابر شده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 13 در دانشگاه آزاد واحد اهر گفت : برای حمایت از دانشجویان نخبه و ممتاز، پذیرش این دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی از10 درصد به 20 درصد افزایش یافته است. 

سرورالدین افزود: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت علوم توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و تمهیدات لازم برای ورود داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد و دکتـرا بـه دانشگاه‌هاست.

وی گفت: امسال بیش از850 هزار نفر شرکت کننده در مقطع تحصیلات تکمیلی داشتـیم در حالی که کل ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های سراسری و آزاد حدود90 هزار نفر است که وزارت علوم در تلاش است با برنامه‌ریزی‌های لازم ظـرفیت دانـشگاه‌هایی را کـه استـعداد پـذیرش دانشجو در مقطع دکترا و ارشد دارند افـزایش دهد و توسعه مقطع کارشناسی را برای فراهم کردن فضایی بیشتر به مقطع بالاتر محدود کند.

وی گفت: براساس برنامه پنجم 30 درصد دوره دانشگاه‌ها باید به تحصیلات تکمیلی اختصاص یابد و براساس همین قانون باید امکان ادامه تحصیل 20 درصد از فارغ التحصیلان کارشناسی در دوره کارشناسی ارشد فراهم شود که ما به این هدف رسیده‌ایم.