تیم ملی در دومین بازی دوستانه‌اش مقابل واشاش توانست به نخستین پیروزی‌اش دست یابد

مسابقه‌ای که قطبی هم از آن رضایت دارد. بعد از تساوی یک بر یک مقابل ستاره سرخ بلگراد، تیم ملی توانست دومین بازی دوستانه‌اش را با پیروزی به پایان ببرد.در این مسابقه که در کمپ تیم ملی در اتریش برگزار شد، قطبی، تغییرات زیادی نسبت به بازی اول در ترکیب اولیه‌اش داشت که می‌توان به نیمکت‌نشینی علی کریمی اشاره کرد  اما این تغییرات چندان مؤثر نبود و تیم ملی مقابل تیم سیزدهم فصل گذشته لیگ مجارستان نمایش چندان خوبی نداشت.

بدین‌ترتیب مربی تیم ملی مجبور شد تعویض‌های زیادی در بین د2 نیمه انجام دهد که توانست جریان بازی را تغییر دهد. تیم ملی با ورود میداوودی، آشوبی، رضایی و به‌ویژه کریمی متحول شد و در دقیقه 55 به گل رسید. این گل نتیجه خطایی بود که روی علی کریمی در محوطه جریمه اتفاق افتاد و او مثل بازی اول توانست پنالتی را تبدیل به گل کند.

افشین قطبی درباره این بازی گفت: «در این بازی به هدف‌مان رسیدیم و چهارشنبه با بهترین نفراتمان با لاتزیو بازی می‌کنیم. برنامه ما این بود که در 2‌بازی اول شکل‌های مختلفی را آزمایش کرده و همه بازیکنان را برای بازی سوم که دیدار اصلی ماست،

آماده کنیم. هدف این بود که در دیدار با واشاش به گروهی از بازیکنان فرصت بازی بدهیم که در بازی نخست فرصت کمتری برای بازی پیدا کرده بودند و بازیکنان دیدار اول نیز فرصت لازم برای ریکاوری داشته باشند. در این دیدار به چند بازیکن جدید فرصت بازی دادیم. ابتدای نیمه دوم 5تعویض کردیم و روش بازی تیم در این نیمه به روشی که مدنظر ما بود نزدیک‌تر بود.

بازیکنان به بازی سرعت دادند و موقعیت‌های زیادی را کسب کردند و ما می‌توانستیم با کمی دقت بیشتر تعداد گل‌های خود را افزایش دهیم. از همه بازیکنان رضایت دارم چرا که تمام انرژی و تلاش خود را در تمرینات و مسابقات به کار می‌گیرند و این برای من بسیار باارزش است. »

سرمربی تیم ملی درباره نیمه اول بازی هم گفت: «در نیمه اول سرعت بازی خوب نبود، اما شرایط در نیمه دوم کاملا تغییر کرد و بازیکنان ما پاس‌های دقیق زیادی ردوبدل کردند. البته باید این را بدانیم که این بازی‌های تدارکاتی برای ساخت یک تیم پرقدرت است و نتیجه ملاک نیست. ایجاد اعتماد‌به‌نفس و فضای صمیمی داخل تیم برای ما اهمیت زیادی دارد.»

قطبی که از بازی تیم ملی در نیمه دوم هیجان زده است، اضافه کرد: «خیلی دوست داشتم که مردم ایران نیمه دوم بازی با واشاش را می‌دیدند؛ چراکه فکر می‌کنم از نحوه بازی تیم، پاس‌های یک ضرب و دو ضرب و شوت‌هایی که زده شد و موقعیت‌هایی که به‌وجود آمد، هیجان‌زده می‌شدند. ما تلاش داریم تیمی بسازیم که همه مردم انتظار دارند و در این راه به کمک همه نیاز داریم. »

ترکیب تیم ملی مقابل واشاش به شرح زیر بود: ابراهیم میرزاپور، محمد حسینی (63- خسرو حیدری)، حنیف عمران‌زاده، محمد نصرتی، حسن اشجاری(63- احسان حاج‌صفی)، قاسم حدادی‌فر، پژمان نوری(46- میلاد میداوودی)، ایمان مبعلی (46- فرزاد آشوبی)، محمدرضا خلعتبری (46- علی کریمی)، میلاد زنیدپور (46- غلامرضا رضایی)، کریم انصاری فرد(46- هادی نوروزی)

احتمال بازگشت مستقیم ملی‌پوشان به ایران

مسئولان فدراسیون در تلاش هستند برای حضور زودهنگام بازیکنان ملی پوش در باشگاه‌ها، کاروان تیم ملی را با پروازی مستقیم از رم به تهران بازگردانند.تیم ملی امروز هم در اتریش تمرین خواهد کرد و صبح فردا اتریش را به مقصد آرونزو دی کاتوره ایتالیا ترک می‌کند تا چهارشنبه برای دیدار دوستانه با تیم لاتزیو آماده شود.

طبق برنامه قبلی اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی برای بازگشت باید از رم ایتالیا به فرانکفورت آلمان بروند تا از آنجا به تهران بازگردند.  مدیر رسانه‌ای تیم ملی در این زمینه گفت: اگر کاروان تیم ملی به‌صورت مستقیم از رم به تهران بیاید، بازیکنان کمتر خسته خواهند شد و می‌توانند با شرایط بهتری در اختیار باشگاه‌های خود قرار بگیرند و به همین دلیل مسئولان فدراسیون در حال رایزنی با برخی آژانس‌ها هستند و امیدوارم این امر برای بازیکنان و کادر فنی محقق شود.