همشهری آنلاین: هیاتی بلندپایه از سوی مجلس و به ریاست محمدحسن ابوترابی به زاهدان فرستاده می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : باید در جهت مقابله با تروریسم از همه امکانات استفاده شود و در عین حال تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده شورای عالی امنیت ملی خواهد بود، اما استمرار وضعیت موجود در سیستان و بلوچستان قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه هیاتی بلندپایه از سوی مجلس و به ریاست محمدحسن ابوترابی به زاهدان فرستاده می‌شود، اظهار داشت: قرار است این هیات در مراسم شهدای زاهدان شرکت کند.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری موضوع انفجارهای تروریستی زاهدان، خبر داد: به دلیل همین مساله دستور کار امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به بررسی قطعنامه 1929 شورای امنیت اختصاص داشت تغییر یافت و قرار است بعدازظهر امروز موضوع انفجارهای زاهدان با حضور مسوولین امنیتی و نظامی پیگیری شود.

بروجردی با بیان اینکه وزرای کشور، امورخارجه و اطلاعات در جلسه عصر امروز حضور خواهند یافت و اینکه معتقدیم تروریست‌ها از طریق خاک پاکستان وارد کشور می‌شوند،گفت: در این راستا قرار است از پاکستانی‌ها درخواست شود تا اگر توانمندی برخورد با تروریست‌ها را ندارند به جمهوری اسلامی ایران اعلام کنند تا در جهت دفاع از حقوق ملت ایران اقدامات مناسب صورت گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه آیا ایران برای مقابله با تروریست‌ها وارد خاک پاکستان خواهد شد یا خیر تاکید کرد: باید در جهت مقابله با تروریسم از همه امکانات استفاده شود و در عین حال تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده شورای عالی امنیت ملی خواهد بود اما استمرار وضعیت موجود در سیستان و بلوچستان قابل قبول نیست.

نماینده مردم بروجرد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا هیاتی برای مذاکره با مقامات پاکستانی برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها به اسلام‌آباد اعزام می‌شود یا خیر ، اظهار داشت: ما صحبت‌های خود را با مسوولان پاکستانی انجام داده‌ایم و فکر می‌کنیم دیگر زمان مذاکره با پاکستان نیست، بلکه اکنون زمان عمل است و این کشور باید اقدامات لازم را برای مقابله با تروریست‌ها انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به حضور خود در مراسم تشییع جنازه روز گذشته و بیان اینکه این مراسم باشکوه برگزار شد به حضور نماینده مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: وی ضمن محکومیت جنایت زاهدان نقطه‌نظرات مقام معظم رهبری و پیام ایشان را به مردم استان منتقل کردند.

همچنین نماینده ایشان با مجروحان حادثه دیدار کرد که امیدواریم تعدادی از این مجروحان با بهبود حال خود طی روزهای آینده مرخص شوند.

بروجردی در پایان گفت: مردم به حق از وضعیت موجود ناراحت و عصبانی هستند و براساس این انتظارات ما هم مقابله بسیار قاطعانه با عوامل انفجارهای تروریستی زاهدان را خواستاریم.