همشهری آنلاین : معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: پرونده دستیاری در وزارت بهداشت کامل شده است

و تعدادی از داوطلبان پس از بررسی‌های لازم از روند پذیرش آزمون حذف شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد علی محققی در یک نشست مطبوعاتی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تخلف در عرصه‌های علمی به ویژه رشته‌های علوم پزشکی و تخصصی که رشته‌های حساسی هستند و افراد منتخب، امنای جان و سلامت مردم نیز می‌باشن، هیچ جایگاهی ندارد، بنابراین امید است در آینده شاهد موارد تخلف نباشیم و رویکرد اصلی ما این است که تخلف از قاموس آزمون‌های ما زدوده شود و یکی از الزامات این هدف برخورد قاطعانه با متخلفین می‌باشد.

وی در خصوص سیاست‌های وزارت بهداشت برای جلوگیری از تخلفات در آزمون‌ها و شاهد نبودن چنین تخلفاتی در دوره‌های بعدی آزمون، گفت: به این منظور به طیف وسیعی از نهادهای نظارتی اجازه داده شده است که بر برگزاری این آزمون نظارت داشته باشند و از آنجایی که پیچیدگی آزمون‌های وزارت بهداشت بسیار بالاست سعی شده تا از تجربیات کلیه نهادهای ذیربط کشور بهره گرفته شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمو‌ن‌های مختلف این وزارتخانه، تصریح کرد: در بسیاری از آزمون‌ها بانک سوال تشکیل شده است و در حال حاضر کلیه دانشگاه‌ها در حال طراحی سوالات آزمون ارتقای دستیاری می‌باشند و همچنین با دو دانشگاه مذاکره شده که آزمون گواهینامه به آنها واگذار شود.

وی با اشاره به طرح تحول آزمون دستیاری خاطرنشان کرد: در بحث تحول در آزمون دستیاری بحث‌های مختلفی چون محدودیت انتخاب رشته مدنظر است.

محققی افزود: آزمون امسال دستیاری عمدتا شبیه آزمون دوره گذشته برگزار می‌شود و فقط تفاوت آن با دوره قبل در این است که نرم‌افزارهای سطوح حفاظتی با حیطه وسیع‌تری لحاظ شده است.

وی در خصوص امکان برگزاری آزمون دستیاری از سوی سازمان سنجش گفت: سازمان سنجش امکان برگزاری چنین آزمون‌هایی را ندارد؛ چرا که در آزمون دستیاری 127نفر از اساتید برجسته علوم پزشکی در طراحی سوالات شرکت داشته‌اند و سازمان سنجش چنین امکاناتی برای برگزاری این آزمون تخصصی ندارد و تجربه سال 76 نشان داده است که در این زمینه موفق نبوده است.