همشهری آنلاین: وزیر دفاع فرانسه در جریان سفر خود به افغانستان اعلام کرد فرانسه ظرف چند هفته آینده دویست تن از نیروهای ویژه خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

به گزارش بی بی سی میشل الیو ماری، وزیر دفاع فرانسه در جریان سفر خود به افغانستان با نیروهای کشورش نیز دیدار کرده است.

ژنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز گفته است خروج نیروهای ویژه فرانسه از افغانستان به هیچ وجه به معنای پایان همکاری های نظامی این کشور با افغانستان نیست.

به گفته عظیمی کشور فرانسه می‌خواهد از این پس در چهارچوب نیروهای ناتو به همکاری‌های خود برای تامین امنیت در افغانستان ادامه دهد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان افزوده است: وزیر دفاع فرانسه که در حال حاضر سرگرم دیدار از افغانستان است در گفتگو با مقامات این کشور از آمادگی های تازه فرانسه برای بازسازی و تجهیز ارتش افغانستان اطمینان داده است.

فرانسه جز کشورهای ائتلاف ضدتروریسم به رهبری آمریکا است و نزدیک به هزار سرباز در افغانستان دارد که در چهارچوب نیروهای ائتلاف ضد تروریسم و کمک به امنیت تحت فرمان ناتو فعالیت می کنند.

افغانستان با توجه به وضعیت خاص امنیتی خود تلاش دارد تا جامعه جهانی و کشورهای عضو پیمان اتلانتیک شمالی ناتو را قانع کند تا نفرات بیشتری را با این کشور اعزام کنند.

این خواست عمدتاً با اختلافاتی میان کشورهای عضو ناتو روبرو بوده است.

برچسب‌ها