گروه علمی فرهنگی: کارخانه تایوانی که کنسول‌های بازی پلی‌استیشن‌3 را تولید می‌کند، میزان فروش محصولات خود را در ماه نوامبر به بالاترین میزان رساند.

شرکت Asustek Computer گزارش داد که فروش‌ ماه نوامبر آن به مبلغ  2/59 میلیارد دلار آمریکا افزایش یافته  است. همچنین این میزان 114درصد بالاتر از ماه نوامبر سال پیش بوده است.

شرکت به طور رسمی توضیح نداده است که چرا درآمد‌ش در نوامبر افزایش یافته است اما یک مدیر اجرایی ادعا کرده که این شرکت از طرف شرکت Sony Computer Entertainment یا SCEI، محصول PS3 را تولید می‌کند.

تحلیلگران بازار بورس که سهام Asustek را در تایوان تحت نظر دارند، انتظار دارند تا درآمد این شرکت حدود 40 تا 50درصد ماهانه از ماه نوامبر با شروع فروش جهانی PS3 افزایش یابد، اما برآورد ایشان از افزایش واقعی کمی فاصله داشته است.

فروش‌های دستگاه بازی محبوب که از یازده نوامبر در ژاپن و از 17 نوامبر در تایوان، هنگ‌کنگ، کانادا و ایالات متحده به فروش می‌رسد، از کمبودهای اجزا جلوگیری کرده است.

SCEI در ابتدا در نظر داشت تا 2میلیون واحد را برای عرضه جهانی خود قابل دسترس نماید اما مسائل پدید‌آمده diodeهای لیزر آبی برای درایو دیسک Blu-ray در داخل کنسول، این شرکت را مجبور به کاهش میزان عرضه‌اش به تنها 500هزار واحد کرد.

شرکت اعلام کرده است که به طور متوالی، کنسول‌های جدیدی را به خرده‌فروشانی که در دسترس باشند، ارائه می‌دهد.