لیما: در‌حالی که تعداد زیادی از کشورهای نیمکره‌شمالی در فصل تابستان با گرمای هوا دست و پنجه نرم می‌کنند سرمای هوا در آمریکای جنوبی تاکنون باعث کشته‌شدن 175‌نفر شده است.

سرمای بی‌سابقه در این منطقه  مسئولان دولتی دست‌کم 6‌کشور را به دردسر انداخته و با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است. پرو دراین میان بدترین شرایط را دارد و مسئولان این کشور اعلام کرده‌اند در یک هفته گذشته دست‌کم 112‌نفر در این کشور جان خود را بر اثر سرما از دست داده‌اند.

دمای هوا در برخی مناطق این کشور به بیش از 23‌درجه زیر صفر رسیده است. در بولیوی هم 18‌نفر تاکنون کشته شده‌اند و دولت این کشور مدارس را تعطیل کرده است.

تلاش برای خفه‌کردن داور در زمین فوتبال

سانتیاگو: یک دیدار از دسته دوم لیگ فوتبال شیلی به‌خاطر حمله به داور و تلاش برای خفه‌کردن او از سوی یکی از بازیکنان حسابی جنجالی شد! خوزه‌پدروزو، بازیکن پاراگوئه‌ای تیم‌رنجرز هنگامی‌که در جریان بازی تیمش با دپورتس کنسپسیون با گرفتن کارت زرد دوم از زمین اخراج شد به‌طرف داور حمله کرد و تلاش کرد او را خفه کند.

او که به‌خاطر یک تکل غیر قانونی باید از زمین بازی بیرون می‌رفت از پشت به داور نزدیک شد و با بازویش گردن داور را گرفت. هر چند این بازیکن با خشم مسئولان باشگاه خود مجبور به استعفا شد اما در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کرد از کارش به‌هیچ عنوان پشیمان نیست! باشگاه رنجرز اعلام کرده است که در انتظار مجازاتی سخت از سوی فدراسیون فوتبال شیلی است. قرار است خوزه پدروزو به‌زودی به پاراگوئه برگردد.

مسابقه دوی سرعت حلزون‌ها!

کنگهام: انگلیسی‌ها روز گذشته یکی دیگر از مسابقه‌های عجیب خود را با حضور تعداد زیادی تماشاگر برگزار کردند. مسابقه دوی حلزون‌ها 40‌سال است که در منطقه کنگهام انگلیس برگزار می‌شود و هر‌سال تعداد زیادی گردشگر را به این منطقه می‌کشاند. بر خلاف مسابقه‌های دو ، رقابت حلزون ها در یک مسیر مستقیم برگزار نمی شود.

حلزون‌های دونده  در مرکز یک دایره قرار می‌گیرند و هر حلزونی که زودتر به محیط این دایره که شعاعش 33‌سانتی‌متر است برسد به‌عنوان مقام نخست کاپ قهرمانی را دریافت می‌کند! امسال حلزونی متعلق به یک خانم 62‌ساله توانست این مسافت را در مدت 3دقیقه و 41‌ثانیه طی کند. رکورد سریع‌ترین حلزون جهان در اختیار حلزونی به نام آرچی است. او در سال 1995‌توانست مسافت این مسابقه را در 2‌دقیقه طی کند.

رونمایی از خودروی مافوق صوت

لندن: یک مدل از خودرویی که طراحان آن امیدوار هستند بتواند با سرعت بیش از 1600‌کیلومتر در ساعت حرکت کند به‌نمایش عمومی درآمد. طراحی این خودرو که 8/12‌متر طول دارد حاصل 3‌سال تحقیق این گروه به‌ویژه در زمینه آیرودینامیک است. طراحان این خودرو اعلام کرده‌اند که یک شرکت صنایع هوایی پیشنهاد آنها را برای ساخت این خودرو در نیمه اول سال 2011‌پذیرفته است.

بسیاری امیدوار هستند که با ساخت کامل این خودرو بتوان آن را در اوایل سال 2012 مورد آزمایش قرار داد. مسئولان این پروژه اعتقاد دارند که خودروی آنها خواهد توانست رکورد بیشترین سرعت حرکت روی زمین را بشکند. رکورد بیشترین سرعت روی زمین اکنون 1228‌کیلومتر در ساعت است که در سال 1997‌ثبت شد.