گروه اجتماعی: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان این‌که 60 پروژه نیمه‌تمام بهداشتی- درمانی بعضاً به علت مکان‌یابی غلط و عمدتاً به علت عدم تامین منابع مورد نیاز، رها شده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود برای اتمام این پروژه‌ها به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد که باید در بودجه 86 دیده شود.

رحمت‌الله حافظی در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات طرح نمایندگان مجلس برای رفع کسری بودجه وزارت بهداشت، گفت: منتظر تصویب این طرح یک میلیارد دلاری تا دو هفته آینده در مجلس هستیم.

وی در خصوص نحوه توزیع یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی گفت: در صورت تصویب نهایی این برداشت، 470 میلیارد تومان صرف تأمین کسری‌های حقوقی بهداشت و درمان کشور، 200 میلیارد تومان ویژه آموزش (دوسوم در اختیار وزارت علوم و یک‌سوم در اختیار وزارت بهداشت) 200 میلیارد تومان برای احداث و جایگزینی بیمارستان‌ها با قدمت بیش از50 سال و30 میلیارد تومان نیز صرف تامین هزینه‌های  درمان اقشار آسیب‌پذیر خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام بهداشتی و درمانی با بیان این‌که برخی پروژه‌ها از سال 60 رها شده‌اند، ادامه داد: برای سال آینده مقرر شد، پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر از 65 تا 70 درصد، فعال شده و با اعتبار محدود، سریع‌تر به بهره‌برداری برسند که لازمه آن، دیدن اعتبار در بودجه سال 86 است.

حافظی گفت: پروژه‌های بیمارستانی امسال شامل32 بیمارستان کوچک 10 تخته در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت است که پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا 18 ماه آینده ساخت آنها به پایان برسد. علاوه بر آن بیمارستانهای 32 تخته در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت است (که بیش از 50 کیلومتر با اولین بیمارستان شهری فاصله دارند). این بیمارستانها نیز حداکثر تا 3 سال آینده ساخته می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین 1296 تخت بیمارستانی نیز به عنوان تخت‌های جایگزین بیمارستانهای فرسوده با قدمت بیش از 50 سال نیز بر اساس مصوبه امسال ساخته می‌شوند که پیش‌بینی ما این است که تا 7 سال آینده این پروژه‌ها نیز به پایان برسند.