همشهری آنلاین: رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک آلمان با قهرمانی تیم فراری به پایان رسید.

در دور نهایی مسابقه‌های اتومبیلرانی فرمول یک آلمان که در پیست اتومبیلرانی هوکنهایم برگزار شد، فرناندو آلونس از تیم فراری با کسب زمان 1 ساعت و 27 دقیقه و 38 ثانیه و 864 هزارم ثانیه و میانگین سرعت 209 کیلومتر در ساعت زودتر از سایر شرکت‌کنندگان از خط پایان گذشت و عنوان نخست را کسب کرد.

پس از آلونسو، فیلیپه ماسا، دیگر راننده تیم فراری با 4 ثانیه و 196 هزارم ثانیه اختلا ف دوم شد و سباستیان فتل از تیم ردبول در جایگاه سوم قرار گرفت.

در پایان این مسابقه تیم فراری با وجود قهرمانی، به خاطر رعایت نکردن قوانین دستور تیمی و این که فیلیپه ماسا، راننده این تیم با وجود سرعت بالاتر و شانس قهرمانی با کم کردن سرعت خود شانس قهرمانی را به فرناندو آلونسو، دیگر راننده این تیم داد به پرداخت 65 هزار پوند جریمه نقدی محکوم شد و احتمال می‌رود فدراسیون ورزش‌های موتوری تحریم‌هایی را برای این تیم وضع کند.

به گزارش شبکه خبر، در رده‌بندی کلی رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک جهان، هم اکنون لوئیس همیلتون از تیم مک لارن با کسب 157 امتیاز در رده نخست قرار دارد؛ جنسن باتن، هم‌تیمی وی با 143 امتیاز و مارک وبر از تیم ردبول با 136 امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جای دارند.

منبع: همشهری آنلاین