توکیو: زنان ژاپنی برای بیست و پنجمین سال متوالی رکورد بیشترین میانگین سنی در جهان را حفظ کردند.

مقام‌های سازمان‌بهداشت ژاپن اعلام کردند که میانگین سنی زنان این کشور به86.5سال رسیده است که بالاترین مقدار در جهان به‌حساب می‌آید. هر‌چند این رکورد‌شکنی برای مردم ژاپن خبر خوشی به‌حساب می‌آید اما مقام‌های ژاپنی را نگران کرده است. تعداد سالخوردگان ژاپن به‌سرعت در حال افزایش است و در مقابل، دولت این کشور در تلاش برای مقابله با افزایش هزینه‌های خدمات رفاهی است. مردان ژاپنی بر خلاف خانم‌های این کشور با داشتن متوسط عمر 5/79‌سال در رتبه پنجم جهان هستند که یکی از علت‌های آن افزایش خودکشی میان مردان جوان این کشور است.

پایان سفر 4‌ماهه قایق بازیافتی

سیدنی: یک قایق ساخته شده از 12‌هزار و 500‌بطری پلاستیکی پس از 4‌ماه سفر در اقیانوس آرام سرانجام در بندر سیدنی لنگر انداخت. 6‌حامی محیط‌زیست 4 ماه پیش سفر خود را با استفاده از این قایق از سانفرانسیسکو آغاز کردند و پس از طی 15هزار کیلومتر به استرالیا رسیدند. این حامیان محیط‌زیست این سفر را برای هشدار به مردم جهان درباره خطرات زباله‌های پلاستیکی انجام دادند و عقیده دارند که کارشان تاثیر زیادی برای آگاهی مردم در این رابطه داشته است. هزاران نفر در زمان رسیدن این قایق به بندر سیدنی برای استقبال از سرنشین‌های این قایق جمع شده بودند. این قایق که به نام پلاستیکی مشهور شده، قرار است در موزه دریایی استرالیا به‌نمایش گذاشته شود.

پیرترین مرغ جهان در تلاش برای ثبت رکورد

پکن: یک کشاورز چینی در تماس با مسئولان کتاب رکوردهای گینس است تا نام مرغ خود را به‌عنوان مسن‌ترین مرغ جهان ثبت کند. یانگ شائوفو می‌گوید مرغ او 22‌سال سن دارد که معادل 400‌سال عمر آدم‌ها به‌حساب می‌آید. به گفته این کشاورز مرغ او با وجود سن و سالی که دارد هنوز کاملا سالم است و تخم می‌گذارد. کشاورزان منطقه می‌گویند مرغ‌ها معمولا 7‌تا 8‌سال عمر می‌کنند و پیرترین مرغی که آنها تاکنون دیده‌اند 12‌سال سن داشته است. بعضی‌ها به این کشاورز پیشنهاد کرده‌اند که دیگر این مرغ پیر را بکشد و از گوشتش استفاده کند اما یانگ شائوفو می‌گوید تا زمان مرگ از این مرغ نگهداری می‌کند. طبق حساب و کتاب این کشاورز مرغ او طی 22‌سال زندگی‌اش بیش از 5‌هزار تخم گذاشته که کلی سود برای خانواده او داشته است.

نتیجه نخستین پیوند کامل صورت جهان

بارسلونا: نخستین انسان جهان که تحت عمل جراحی پیوند کامل صورت قرار گرفته است روز گذشته برای بار نخست در مقابل دوربین خبرنگاران حاضر شد. اسکار،31‌ساله در یک حادثه تیراندازی بخشی از صورت خود را از دست داده بود و تاکنون به‌سختی زندگی می‌کرد. تاپیش از این عمل جراحی غذا خوردن و حرف‌زدن برای اسکار ممکن نبود و او به‌خاطر از بین رفتن کامل بینی، به‌سختی نفس می‌کشید. پس از 2‌سال بررسی وضعیت این بیمار گروهی متشکل از 31‌پزشک تصمیم به جراحی بسیار سخت پیوند کامل صورت برای او گرفتند. این عمل در ماه مارس انجام شد و 24‌ساعت طول کشید. روز گذشته اسکار در نشست با خبرنگاران در حالی که اشک می‌ریخت از پزشکان و خانواده‌ای که صورت پسرشان را به او اهدا کردند تشکر کرد.