امیر بهادری نژاد: طرح موضوع: درحالی‌که تنها یک هفته از عمر لیگ برتر دهم سپری شده اما همین یک هفته به اندازه یک فصل، حادثه و خبر داشت؛ به‌گونه‌ای که مثلا تلویزیون مجبور شد صدای گزارش بازی پرسپولیس و تراکتور‌سازی‌ را به‌دلیل فحاشی تماشاگران حاضر در ورزشگاه قطع کند

خبر اول: در جریان دیدار 2 تیم پرسپولیس و تراکتورسازی تعداد 123عدد صندلی توسط تماشاگرنماها - که البته تعداد آنها شاید بسیار بیشتر از تماشاگران واقعی بود- تخریب شد. همچنین به دیگر امکانات، تجهیزات و تأسیسات برق و مکانیکی مجموعه آسیب وارد شد‌.

خبر بعدی: باتوجه به اتفاقات پیش‌ آمده در دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی، این دو تیم به‌ترتیب از انجام یک و 2 دیدار خانگی محروم شدند. همچنین تیم شهرداری تبریز به‌دلیل حوادث بازی با استقلال تهران از انجام یک بازی خانگی با حضور تماشاگر محروم شد.

خبر دیگر: در جریان بازی 2تیم راه‌آهن و سپاهان، تماشاگرنماها از ابتدا تا انتهای این بازی به خسرو حیدری فحاشی کردند. ظاهرا آنها نسبت به جدایی این بازیکن از تیم استقلال معترض بودند.خبر آخر: درحالی‌که امروز دومین هفته رقابت‌های لیگ برتر آغاز می‌شود سازمان تربیت‌بدنی هنوز کارت‌های سال 1389 برخی خبرنگاران ورزشی برای پوشش این رقابت‌ها را صادر نکرده است.

پیشنهاد اول: با توجه به اتفاقات پیش‌آمده در هفته اول لیگ برتر، به سازمان تربیت‌بدنی پیشنهاد می‌شود درابلاغی جدید، باشگاه‌های ورزشی متخلف را ملزم کند تا پسوند فرهنگی را از عنوان خود حذف کنند. شاید حذف این واژه از سردر باشگاه‌های «فرهنگی ورزشی» مذکور، باعث شود تا تماشاگرنماهای وابسته به این باشگاه‌ها راحت‌تر از خجالت بازیکنان و تماشاگران تیم‌های مقابل درآیند.

پیشنهاد بعدی: تلویزیون، یک دوره کلاس بیان واقعیت برای مجریان و تهیه‌کنندگان برنامه‌های پخش مستقیم رقابت‌های ورزشی برگزار کند تا آنها مانند بازی پرسپولیس و تراکتور‌سازی‌ مجبور نشوند دلایل عجیب و دور از ذهن برای قطع صدای ورزشگاه بیاورند و در نهایت مجبور شوند در پایان بازی علت واقعی قطع صدا را اعتراف کنند.

نتیجه: شاید سازمان ورزش ، اتفاقات هفته اول لیگ را پیش‌بینی کرده بود که هنوز کارت جدید خبرنگاران ورزشی را برای پوشش رقابت‌های لیگ‌ در اختیار آنها قرارنداده است.آرزو: ‌ای‌کاش جام جهانی به‌مدت یک فصل فوتبالی ادامه می‌یافت تا تماشاگران مجبور نمی‌شدند این فضای زشت حاکم بر فوتبال داخلی را تجربه کنند.

سؤال آخر: راستی،‌جرأت می‌کنید فرزند خود را در چنین محیطی به ورزشگاه ببرید؟