گروه ادب و هنر - احمد افشار: 20 شهریور، آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره کارت‌پستال‌های شهری است

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با هدف مستندسازی، استخراج و تثبیت عناصر و نشان‌های هویتی شهر تهران اقدام به برگزاری دومین جشنواره کارت‌پستال‌های شهری کرده است. عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی این جشنواره در نشستی مطبوعاتی که دیروز برگزار شد، گفت: این جشنواره به‌دنبال این است که میراث فرهنگی و هنری شهر را به‌تصویر بکشد و از ایده‌های طراحان و هنرمندان ایرانی درباره گذشته، حال و آینده کلانشهر تهران در راستای توسعه شهری استفاده کند.

وی افزود: بنا به تدابیر دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نگاه مدیریت نوین شهری با رویکرد کالبدی و برنامه‌ای به مسائلی چون توسعه شهری و روندهای حاکم بر نوسازی و سیمای شهر، معماری شهری و هویتی و ارزش‌های ارگونومیک شهری است تا هر فعالیت خدماتی و عمرانی در سطح شهر تهران را در یک بستر فرهنگی اجتماعی ارائه کند و در همین راستا با استفاده از مشارکت مردمی که هویت شهر را به‌وجود می‌آورد، شیوه‌های سلوک شهروندی را نهادینه کند.

وی افزود: عکس و کارت‌پستال ازجمله ابزارهای فرهنگی و هنری هستند که در راستای توسعه شهری ‌باید از آنها استفاده کنیم. در ادامه محمدثابت ایمان، دبیر جشنواره گفت: دومین جشنواره کارت‌پستال‌های شهری در 3 بخش عکس، گرافیک و کاریکاتور برپا می‌شود که شرکت همه افراد در آنها آزاد است و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق پست یا به‌صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به سطح بالای جوایز این دوره افزود: به صاحبان آثار راه‌یافته به نمایشگاه یک نسخه کتاب جشنواره و به‌ازای هر اثر پذیرفته شده مبلغ 500 هزار ریال به‌عنوان حق تألیف به‌صورت نقدی پرداخت خواهد شد. همچنین جایزه نفر اول 20 میلیون ریال، نفر دوم 15 میلیون ریال و نفر سوم 10 میلیون ریال تعیین شده است. ضمنا به 10 نفر دیگر از برگزیدگان دیپلم افتخار به‌همراه مبلغ یک میلیون ریال اهدا خواهد شد