گروه حوادث: زاغزن باند، بعد از دستگیری جزئیات سرقت‌های خشن سارقان را در اختیار پلیس قرار داد تا 2 عضو دیگر باند در محاصره قرار گیرند.

دهم اسفندماه پارسال، ماموران کلانتری 132 نبرد، گزارشی از حمله سارقان خشن به یک مشتری بانک دریافت کردند که در جریان آن سارقان با روش خفه کنی اقدام به سرقت میلیونی از این مرد کرده بودند. مرد مالباخته به ماموران گفت: بعد از آنکه از بانکی در خیابان خاوران پول گرفته و از بانک خارج شدم ناگهان فردی از پشت سر دهانم را گرفت و همدستش با ضرب و شتم، پول‌هایم را گرفت و به سرعت از محل فرار کردند.

شکار با دوربین‌های مداربسته

با گزارش این سرقت وحشیانه، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شده و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک، به مرد جوانی که بی‌هدف در بانک پرسه می‌زد و به‌نظر می‌رسید وظیفه زاغزنی باند را برعهده داشته مشکوک شدند.
وقتی در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که این مرد یکی از مجرمان سابقه داری است که در اداره هجدهم پلیس آگاهی - مبارزه با کیف قاپی - سوابقی از تبهکاری دارد و پیش از این هم به اتهام کیف قاپی و سرقت لوازم داخل خودرو دستگیر و روانه زندان شده است، فرضیه دخالت وی در این سرقت قوت گرفت.

به این ترتیب شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان اداره 18 پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در نخستین روزهای فروردین امسال، کارآگاهان زاغزن باند را در خیابان نبرد به دام انداختند.

دزدی که همه را لو داد

با دستگیری مرد زاغزن او خیلی زود تمامی اعضای باند را لو داد و به مشارکت در ده‌ها فقره سرقت و کیف قاپی بسیار خشن اعتراف کرد. او گفت که این سرقت‌ها را با همدستی 2دزد دیگر رقم زده است.با اعتراف این مرد جوان، 2همدست وی در خیابان‌های اتابک و نبرد به سرعت شناسایی و دستگیر شدند. این در حالی بود که یکی از متهمان از سوی کارآگاهان اداره هفتم نیز تحت تعقیب قرار داشت.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان در اعترافات خود به ده‌ها فقره سرقت و کیف قاپی در نقاط مختلف پایتخت و به‌خصوص در مناطق شرق و جنوب شرق تهران اعتراف کرده‌اند که تا‌کنون چندین مالباخته که بیش از 150میلیون تومان از آنها سرقت شده است، شناسایی شده‌اند.

وی افزود: دادیار شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، دستور انتشار تصویر بدون پوشش هر سه‌متهم را صادر کرده است و مالباختگانی که آنها را به‌عنوان سارقان اموالشان شناسایی کرده‌اند، می‌توانند برای طرح شکایت و پیگیری آن به اداره 18 پلیس آگاهی تهران بزرگ و یا شعبه ششم دادیاری دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.