دکتر حدادعادل در ادامه سفر خود به استان بوشهر در جمع مردم عسلویه حاضر شد و با آنان به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یک اتفاق بزرگی در منطقه عسلویه افتاده است. این یک نعمت بزرگ خدادادی بوده که در زیر دریا ذخیره شده. به همت هموطنان، شما مدیران و مهندسان کشف و این تاسیسات عظیم که در جهان باعث افتخار ایران شده است در کنار شهر شما (عسلویه) احداث شده است. این باعث افتخار همه است، و ان‌شاءالله نفع آن شامل حال جهان اسلام و کشورمان شود. فواید آن عاید کشور، جامعه، بوشهر و عسلویه می‌شود.

وی افزود: حوادث و مسایل منطقه را تعقیب می‌کنم و از پیشرفت‌ها و توسعه منطقه آگاهی دارم. هر چند که برای اولین بار است که در این منطقه حضور می‌یابم. کارهای زیادی انجام گرفته و کارهای زیادی هم باید انجام شود.

حدادعادل با بیان این‌که همه این اتفاقات از برکت انقلاب اسلامی بوده است، گفت: انقلاب اسلامی بود که به ما امکان داد دست بیگانه را از کشور قطع کنیم و خودمان کشورمان را اداره کنیم. اگر انقلاب اسلامی در ایران به وقوع نپیوسته بود بیگانگان همین گاز را از همین جا مستقیما استخراج می‌کردند و می‌بردند و اصلا این توسعه صنعتی که برای تولید گاز ایجاد شده است ایجاد نمی‌شد، و به مردم هم اعتنایی نمی‌شد.

وی گفت: این‌که می‌بینید دولت این همه سرمایه‌گذاری کرده و تحول ایجاد کرده است برای این است که مدیرانی متدین و دلسوز و پاک و امین در خدمت کشورند که البته فواید آن هم عاید شما می‌شود.

وی تاکید کرد: همه باید قدر انقلاب را بدانیم چه شیعه چه سنی. این انقلاب اسلامی است. اساس اسلام هم بر پایه وحدت است. وی با تشکر از مردم به خاطر حفظ وحدت بین شیعیان و اهل تسنن منطقه گفت: امیدوارم این وحدت همیشه حفظ شود و شما متدینین همیشه متدین بمانید و از تعصب نسبت به یکدیگر بپرهیزید.

وی با اشاره به دیدار مسوولان نظام با مقام معظم رهبری و سخنان ایشان گفت: نباید مساله شعله تعصب را شعله‌ور کرد. شما مردم با محبتی که نسبت به اهل بیت دارید اهل سنت و اهل شیعه با یکدیگر متحدید و این نعمت بزرگی است که جای شکر دارد و ما هم تشکر می‌کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی که در یک منطقه تحولی بزرگ صورت می‌گیرد به همان اندازه که خدمات ارایه می‌شود مشکلات هم ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که عسلویه را با ده سال پیش مقایسه کنید، گفت: این منطقه نسبت به ده سال پیش چقدر تغییر کرده است و چقدر توسعه یافته است؟ به این موازات جمعیت افزایش پیدا کرده و منطقه هم توسعه یافته است و همه با اسم عسلویه آشنا هستند. در حالی که قبلا عسلویه فراموش شده بود. اما هر چقدر این منطقه توسعه یابد نیازهای جدیدی هم ایجاد می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی به مردم منطقه اطمینان داد وزیر نفت، رییس مجتمع عسلویه، استاندار و نماینده شما در مجلس به فکر شما مردم هستیم، وظیفه خودمان می‌دانیم که در خدمت شما برادران و خواهران مسلمان ایرانی باشیم و اگر این مجتمع عسلویه هم در این جا نبود باز هم وظیفه داشتیم از این منطقه رفع محرومیت کنیم. چه برسد به این که حالا در منطقه شما تغییر و تحولی هم انجام گرفته است. از این نعمت خداداد که خدا نصیب ملت ایران کرده است همه مردم ایران بهره می‌برند و شما مردم منطقه سزاوارترید و باید مشکلات شما هم حل شود. قدم‌های زیادی هم در این راستا برداشته شده است.

وی گفت: توجه دارید که مشکل فورا احساس می‌شود اما رفع مشکل فورا ممکن نیست. مثلا شما مشکل آب شرب دارید، هر چند که با تانکر آبرسانی می‌شود. ولی برای حل این مشکل سد کوثر احداث شده است و لوله‌گذاری آن برای انتقال آب در حال انجام است و این طول کشیده است و مسوولان استان هم گفتند ان‌شاالله تا آخر تیرماه انجام می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم گفت: در قبال کارهایی که انجام گرفته و نیز در حال انجام گرفتن است از مردم می‌خواهم تا اولا ایمان خود را به خدا تقویت کنید و دوم برادری و وحدت بین شیعه و سنی را حفظ کنید و سوم اخلاق اسلامی را داشته باشید.

حدادعادل گفت: نکند با آمدن پول و توسعه، اخلاق در معرض تهدید و خطر قرار گیرد. مبادا بشنویم مثلا در عسلویه اعتیاد ایجاد شده است. اینها را باید مراقب باشید. شکر این نعمت این است که اخلاقیات را حفظ کنید.

حدادعادل شکر دیگر نعمت را کار و تلاش دانست و گفت: باید با کار و تلاش قدردان این نعمت باشیم و به خصوص جوان‌ها باید کار کنند تا آماده خدمت شوند.

وی با اشاره به مصوبات استانی دولت در استان بوشهر گفت: دولت تصویب کرده 50 درصد از نیروهای مورد نیاز عسلویه بومی باشند. خیلی از مشکلات حل می‌شود، اما نیروی بومی باید مفید باشد یا خیر؟ این وظیفه شماست مخصوصا شما جوانان که برای‌تان هنرستان ساخته‌اند. اما نمی توانند به جای شما تحصیل کنند. شما باید تحصیل کنید و آماده کار باشید. هر چه تحصیلات داشته باشید در این فعالیت‌های صنعتی جذب می‌شوید.