گروه حوادث: کینه کارگر اخراجی از صاحبکارش چنان عمیق بود که او نه تنها نقشه سرقت از محل کار سابقش را عملی کرد بلکه بعد از سرقت، انبار را به آتش کشید و خسارت هنگفتی بر جا گذاشت

اواسط تیرماه امسال، ماموران پلیس در جریان سرقت شبانه از یک انبار لوازم صنعتی در جنوب تهران قرار گرفتند و تحقیقات را برای کشف راز این سرقت شروع کردند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که مردان ناشناس بعد از ورود به داخل انبار به سراغ کارگرانی که در آنجا مشغول استراحت بوده‌اند رفته و با تهدید چاقو، دست‌ و پای این افراد را بسته‌اند؛ سپس اقدام به سرقت پول‌ها و لوازم باارزش داخل انبار کرده و قبل از فرار، آنجا را به آتش کشیده‌اند.

با این اطلاعات، بررسی‌های پلیسی برای یافتن سرنخی از سارقان شروع شد اما آنها هنگام سرقت، نقاب به‌صورت داشتند و به همین دلیل هیچ سرنخی از آنها به دست نیامد.

بازداشت مرد افغانی

چند روز از ماجرای سرقت گذشته بود که ماموران کلانتری اسلامشهر هنگام گشتزنی به مردی افغانی که یک مانیتور کامپیوتر همراه خود داشت مظنون شدند. با توجه به اینکه احتمال می‌رفت مانیتور مورد‌نظر مسروقه باشد، ماموران به بازرسی بدنی جوان افغانی پرداختند و 3 دستگاه گوشی تلفن همراه نیز از او کشف کردند.

پلیس که مطمئن شده بود کاسه‌‌ای زیر نیم کاسه جوان افغانی است، او را به کلانتری منتقل کرد و متهم وقتی دید چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد مدعی شد که مانیتور و گوشی‌ها را در جریان سرقت شبانه از یک انبار لوازم صنعتی در جنوب تهران دزدیده است. با مشخص شدن این موضوع، متهم در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای افشای جزئیات سرقت شبانه از انبار لوازم صنعتی شروع شد.

کینه دردسرساز

درحالی‌که جوان افغانی ادعا می‌کرد از جزئیات سرقت خبر ندارد، ماموران، صاحب انبار را به اداره آگاهی دعوت کردند و او به محض مشاهده متهم دستگیر شده، وی را شناخت. صاحب انبار گفت که جوان افغانی، غلام نام دارد و مدتی قبل به‌عنوان کارگر در انبارش کار می‌کرده اما به‌دلیل اختلافات مالی از آنجا اخراج شده است.

با این اطلاعات، بازجویی از غلام از سر گرفته شد و او به ماموران گفت: چند ماه پیش به خاطر اختلاف بر سر میزان حقوق و نحوه دریافت آن، با صاحب انبار دچار اختلاف شدم و او هم اخراجم کرد. بعد از آن دیگر نتوانستم کاری پیدا کنم و با تمام شدن پول‌هایم، مشکلاتم شروع شد.

من عامل همه این مشکلات را صاحب‌کار سابقم می‌دیدم و به همین خاطر کینه شدیدی از او به دل داشتم. این بود که تصمیم گرفتم هر طوری شده از وی انتقام بگیرم. یک روز که خواهرزاده‌ام نزد من آمده بود، ماجرا را با او در میان گذاشتم و تصمیم گرفتیم دست به سرقت از انبار بزنیم. در آن زمان چند ماه از اخراج من گذشته بود و مطمئن بودم که درصورت انجام سرقت، هیچ‌وقت پلیس به من مشکوک نمی‌شود.

متهم ادامه داد: چون با همه جای انبار آشنا بودم و از نحوه ورود به آنجا و ساعت استراحت کارگران خبر داشتم، ساعت 3 بامداد به همراه خواهرزاده‌ام وارد آنجا شدیم و یک راست به محل استراحت کارگرها رفتیم. همه آنها در خواب بودند و ما با تهدید چاقو، دست و پایشان را بستیم.

سپس 500 هزار تومان پول، مقداری لوازم باارزش و گوشی تلفن همراه کارگران را به سرقت بردیم . من که قصد داشتم انتقام سختی از صاحب‌کارم بگیرم، قبل از خارج شدن از انبار، آنجا را آتش زدم و به همراه خواهرزاده‌ام پا به فرار گذاشتیم. بعد از اعترافات جوان افغانی، ماموران همدست او را نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.

خسارت130میلیونی

سرهنگ کارآگاه اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: براساس نظریه کارشناسی، میزان خسارت تقریبی وارد شده به این انبار به خاطر سرقت و آتش‌سوزی، در حدود 130 میلیون تومان برآورد شده است که با توجه به دستگیری متهمان پرونده، تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد