بیانیه مدیریت استیل آذین که گمان می‌کرد به کمک آن می‌تواند پای علی کریمی را برای همیشه از باشگاه قطع کند، مثل یک بومرنگ برگشته و حالا موقعیت آنها را تهدید می‌کند.

قابل پیش‌بینی بود که کنار گذاشتن ستاره باشگاه به این آسانی نباشد ولی قابل انتظار نبود که ورق در کمتر از 24 ساعت به نفع او برگردد. ابتدا مهدوی‌کیا و معدنچی در حمایت از کریمی مصاحبه کردند. بعد از آن نوبت مالک باشگاه بود که از این ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کند. این خبر را یکی از نزدیکان او در اختیار یکی از خبرگزاری‌ها قرار داد، درحالی‌که غیرممکن است چنین تصمیم مهمی بدون اطلاع او گرفته شده باشد و این حکایت از چرخش او به سمت ستاره تیمش دارد.

در شرایطی که بیانیه باشگاه دلیل اخراج کریمی را عدم‌تمکین از قوانین باشگاه و روزه خواری عنوان کرده، کلید ماجرا در اختلاف میان آجورلو،مدیرعامل تیم و شماره 8 است که از ابتدای فصل شنیده می‌شد. روایت علی کریمی هم از این ماجرا متفاوت است و می‌گوید: «من سال‌هاست که فوتبال بازی می‌کنم و چرا در این مدت هیچ خبری از روزه‌خواری من نبوده است اما تا علیه مدیریت تیم مصاحبه کردم روزه‌خوار شدم؟ خوب است که این دوستان علت واقعی اخراج من را اعلام کنند چون اگر واقعا ادعاهای آنان صحت داشت نباید اجازه می‌دادند من در بازی با استقلال بازی کنم. توهین به علیپور و عزیزمحمدی هم که به من نسبت داده شده، حقیقت ندارد.»

در این میان به نظر می‌رسدبرنده نهایی این جنگ داخلی علی کریمی باشد و مالک باشگاه حاضر نیست از ستاره تیمش که در بازی‌های اخیر نقش کلیدی داشته، صرف‌نظر کند. همانطور که خود کریمی هم می‌گوید: «تا روشن شدن کل موضوع حرف خاصی ندارم اما همه چیز به‌زودی روشن می‌شود.»

اما اگر از حالا نتوان با قطعیت درباره برنده این نزاع نوشت، می‌توان‌ گفت که استیل آذین ‌ بازنده‌‌ این ماجراست؛ تیمی که با هدف قهرمانی وارد لیگ دهم شده و در این راه هزینه زیادی انجام داده اما احتمالا بابت این درگیری لطمه بزرگی می‌خورد.

این تیم برای بازی فردا مقابل مس کرمان علاوه بر علی کریمی، زندی را به‌دلیل اخراج مقابل استقلال و کعبی را به‌دلیل ناراحتی کلیوی در اختیار ندارد. در شرایطی که بازیکنان این تیم هم به خاطر اخراج همبازی‌شان روحیه خوبی ندارند، احتمال اینکه
استیل آذین در هفته پنجم نخستین شکست فصل را تجربه کند، زیاد است.

ریشه اختلاف

این اختلاف اما از کجا شروع شده است؟ گفته می‌شود علی کریمی که قبل از آمدن مدیرعامل جدید اجازه داشت به مسائل مختلف باشگاه وارد شود، در فصل جدید اختیاراتش به‌تدریج محدود شده است. مثلا کریمی فصل گذشته می‌توانست در مورد تولیدی لباس‌های تیم‌نظر بدهد و در این فصل به تولیدی لباس جدید اعتراض داشت.

حتی معدنچی هم در مصاحبه‌اش به این موضوع اشاره کرد و گفت: «کریمی به جنس لباس‌هایمان اعتراض داشت و در این مورد حق با او بود.» سایت گل به اختلاف بر سر بلیت‌های وی آی‌پی مسابقات لیگ هم اشاره کرده است و می‌نویسد: «علی کریمی پیش از بازی با استقلال درخواست بلیت وی آی پی از سرپرست و یکی از مسئولان باشگاه می‌کند که پس از چندین‌بار پیگیری با رد درخواست از سوی سرپرست و مسئول باشگاه مواجه می‌شود؛

اتفاقی که در دوره مدیریت قبلی رخ نداده بود و کریمی همیشه بلیت وی آی پی برای 2 بازی پرسپولیس و استقلال از سوی باشگاه در اختیار داشت. سرپرست و مسئول باشگاه عنوان می‌کند که بلیت وی آی پی مخصوص مدیر باشگاه و سایر مدیران است و برای بازیکنان بلیت وی آی پی در نظر گرفته نشده است که همین امر باعث می‌شود تا علی کریمی عصبانی شود و در پاسخ به رد درخواست او با مسئول باشگاه درگیری داشته باشد و در همان درگیری حرف‌هایی هم علیه مدیرعامل باشگاه استیل آذین می‌زند که این مسئله بلافاصله به گوش او می‌رسد اما پیش از بازی با استقلال او هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و بلیت وی‌آی پی هم برای کریمی در نظر گرفته نمی‌شود اما پس از بازی اقدام به اخراج کریمی از باشگاه می‌کند.»