با اینکه در اغلب خیابان‌های شهر باجه‌های تلفن کارتی نصب شده اما هنوز برخی باجه‌های تلفن به‌قول معروف «دوزاری‌شان دیر می‌افتد». این باجه‌ها در حالی مشاهده می‌شوند که جریان نوسازی باجه‌های تلفن روند قابل قبولی را طی می‌کند و اغلب شهروندان از این باجه‌های جدید رضایت دارند

با‌وجود این همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید در برخی خیابان‌های شهر همچنان باجه‌هایی دیده می‌شوند که تلفن‌های آنها بسیار کهنه و به‌نظر می‌رسد از موزه تلفن‌های قدیمی به‌اینجا آورده شده است. برای نمونه چنانچه کارت تلفن در دست نداشته باشید و بخواهید از باجه‌های سکه‌ای استفاده کنید برای فشار‌دادن دکمه‌های سفت و زهوار‌دررفته آنها حسابی دچار زحمت می‌شوید و گاهی باید دست‌ها را نیز بعد از استفاده از این باجه‌ها بشویید.

شاخ‌به‌شاخ در کوچه

با دیدن خودروی تصادفی که از کاپوت تا درهای عقب جمع شده بسیاری به‌یاد جاده‌های شمال کشور افتاده و این تصادف را به‌چنین جاده‌هایی نسبت می‌دهند، زیرا در چنین جاده‌هایی به اصطلاح وضعیت شاخ‌به‌شاخ به‌وفور رخ می‌دهد. اما چنانچه به‌همین شهروندان بگویند که مشابه این تصادف در یکی از کوچه‌های یکطرفه شهر نیز اتفاق افتاده خیلی تعجب می‌کنند.

حال آنکه در برخی کوچه‌های یکطرفه و دارای شیب تند خودرو‌هایی که از مسیر صحیح در حال رانندگی هستند به‌ناگاه با خودرو‌هایی روبه‌رو می‌شوند که وارد کوچه ورود ممنوع شده‌اند. نتیجه این می‌شود که راننده نخست حسابی غافلگیر شده و در سراشیبی نیز توانایی کنترل سریع خودرو را ندارد و یک تصادف تمام‌عیار رخ می‌دهد. از سوی دیگر اتفاقی که با کمیت بیشتری رخ می‌دهد این است که در این کوچه‌های باریک خودرو‌هایی که برخلاف قوانین راهنمایی و رانندگی وارد کوچه یا خیابان شده‌اند موجب تشکیل ترافیک سنگینی در کوچه می‌شوند.

جای زخم مبلمان

فروشنده‌های لوازم خانگی همیشه خریداران را به‌دقت کامل در هنگام تحویل کالای خریداری شده توصیه می‌کنند اما نکته‌ای که فروشندگان نباید به فراموشی بسپارند حمل‌ونقل مناسب اجناس است. مبلمان منزل یکی از اجناسی است که رعایت اصول حمل و نقل در آنها بسیار اهمیت دارد اما گهگاه کارکنان بعضی از فروشگاه‌ها و خودروهای حمل آنها توجهی به این امر نمی‌کنند.

همین مورد ممکن است به قسمت‌هایی از مبلمان آسیب وارد‌کرده و خریدار در هنگام تحویل گرفتن تکه‌های گوناگون آن، از بررسی دقیق و ریز همه قسمت‌ها غافل بماند و پس از مدتی متوجه جای زخم‌های روی مبلمان شود. این در حالی است که خیلی از فروشگاه‌ها اگر بخواهند سنگ‌تمام بگذارند اقدام به رنگ قسمت‌های آسیب‌دیده می‌کنند که هیچگاه مانند روز اولش نمی‌شود. بنابراین بهتر است مانند تصویر، پوشش‌های مناسبی برای جابه‌جایی وسایل در نظر گرفته شود.

سرویس بهداشتی در پیاده‌رو

این روزها شاهد زحمت‌های زیاد هنرمندان و کارگران شهرداری برای زیباسازی شهر هستیم. تعویض بلوک‌های فرسوده، سنگ‌فرش‌های جدید پیاده‌روها، کاشی‌کاری و نقاشی‌دیوارخیابان‌ها و ... باعث می‌شوند تا شهروندان فضای زیبا و جذابی را تجربه کنند. اما گاهی اوقات بعضی از افراد فقط و فقط برای پیش بردن اهداف خود چنین زحمات و هزینه‌های شهری را نادیده می‌گیرند.

برای نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید یکی از فروشگاه‌های عرضه تاسیسات و لوازم بهداشتی ساختمان، اجناس خود را درست در پیاده‌رویی گذاشته است که تازه توسط عوامل شهرداری بازسازی شده بود. چنین کاری مانند حرکات بعضی شاغلان صنف‌های گوناگونی که از مواد‌غذایی گرفته تا آهن‌آلات سنگین را در پیاده‌رو می‌گذارند نه‌تنها به‌زیبایی شهر لطمه وارد می‌کند بلکه باعث کندی پیشرفت عملیات بازسازی نیز می‌شود.