در بازی‌ بچه‌ها هرگاه بخواهند کودکی کوچک‌تر از خود که توانایی رقابت با دیگران را ندارد وارد بازی کنند وی را با عنوان «نخودی» به بازی گرفته و برای اجرای اشتباه قوانین بازی وی را جریمه نمی‌کنند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد دوچرخه نیز نخودی بازیِ رانندگی در شهر است زیرا به غیر از دودزا بودن تمام تخلفات رانندگی را با آن انجام می‌دهند و هیچ جریمه‌ای هم مشمول راکب آن نمی‌شود.برای نمونه اگر باری که در تصویری که محمد خبازی برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید، روی یک موتورسیکلت حمل شود به‌طور حتم راکب آن با جریمه همراه خواهد شد حال آنکه در این مورد خاص با وجود تمام خطرات مشترک بین حمل با موتور و حمل با دوچرخه این بار می‌تواند به‌راحتی در تمام سطح شهر جابه‌جا شده و کسی هم به دوچرخه‌سوار آن معترض نشود.

پارک به‌صورت مماس

کمبود جای پارک باعث می‌شود تا بسیاری از راننده‌ها در مناطقی اقدام به پارک خودرو کنند که نبایدپارک کنند. برای‌نمونه گاهی اوقات خودرو را جایی پارک می‌کنیم و لحظاتی بعد برمی‌گردیم و در عین ناباوری با پارک مماس خودرویی دیگر در جلو یا پشت خودروی خود مواجه می‌شویم که هیچ راهی برای بیرون آمدن از جای پارک برایمان وجود ندارد.

گاهی درصدی از رانندگان هیچ توجهی به باریک‌تر شدن عرض خیابان در صورت پارک نمی‌کنند، راننده‌ای دیگر هم درست در لابه‌لای آنها پارک کرده وراه را به کلی می‌بندد.

حمام آفتاب‌ نان‌ها

گذاشتن مواد‌غذایی جلوی در مغازه توسط فروشندگان سوپرمارکت‌ها دیگر به یک عادت تبدیل شده است. در این بین در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی هم بارها سوپرمارکت‌هایی به تصویر کشیده می‌شوند که کلی مواد‌غذایی بیرون آنها صف کشیده‌اند و تصویر آنها یک موضوع عادی تلقی می‌شود.

بعضی از افراد که خسته از سرکار برمی‌گردند و طاقت ماندن در صف‌های بلند نانوایی پیش از افطار را ندارند، یکراست راه سوپر مارکت‌ها را در پیش می‌گیرند و نان‌های بسته‌بندی‌شده را در سبد خرید خود قرار می‌دهند. اما در بعضی از سوپرمارکت‌ها نان‌های بسته بندی شده نیز بیرون از مغازه و زیر آفتاب نگهداری می‌شوند و شاید به‌نوعی فروشنده‌ها نان‌های داغ تحویل مردم می‌دهند که البته این کار باعث افت کیفیت آنها می شود. بنابراین بهتر است تا مغازه‌دارها دست‌کم یک سایبان مناسب برای نان‌ها در نظر بگیرند.