گروه شهری: شهرداری تهران برای احداث و راه‌اندازی پروژه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، حمل‌ونقل و خدمات شهری تسهیلاتی به شهروندان ارائه می‌دهد تا بدین وسیله مشارکت بخش خصوصی در تامین زیرساخت‌ها و سرانه‌ها افزایش یابد.

شهروندانی که مایل به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اجتماعی فرهنگی هستند، می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌های مناطق 22 گانه تهران، شرایط استفاده از مزایای تبصره 26 بودجه شهرداری را جویا شوند. پس از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای مشارکت در بخش‌های مشخص‌شده، ستاد مشارکت‌های اجتماعی این درخواست را بررسی و میزان تسهیلاتی را که شخص می‌تواند از شهرداری دریافت کند، اعلام می‌کند.

حمید رضا هیزمی مسئول دبیرخانه اجرای تبصره 26 بودجه سال 89 شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در راستای سیاست‌های خود در زمینه توسعه زیر‌ساخت‌های اجتماعی فرهنگی و جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای بعضی پروژه‌ها، به افرادی که به سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای چنین پروژه‌هایی تمایل دارند، کمک می‌کند. این مساعدت‌ها در قالب ماده 6 بودجه سال 89 پیش‌بینی شده است. به موجب تبصره 26 این ماده، پس از تدوین آیین‌نامه اجرایی و برابر با آن، متقاضیان می‌توانند از تسهیلاتی که مقرر شده، استفاده کنند.

این طرح احداث و راه‌اندازی پروژه‌های مرتبط با حوزه‌هایی چون حوزه اجتماعی فرهنگی، ساخت و توسعه مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معتادان، متکدیان و...، مراکز توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار و مراکز کار آفرینی، احداث و توسعه کتابخانه‌های عمومی، مساجد، موزه و مراکز نمایش هنرهای تجسمی، بازسازی و توسعه سینماها، همچنین ساخت و توسعه مراکز فرهنگی، زمین‌های چمن مصنوعی و مجموعه‌ها و سالن‌های ورزشی سرپوشیده و روباز، در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، اجرای پروژه‌های مرتبط با توسعه ناوگان اتوبوسرانی و ساخت و توسعه پارکینگ‌های طبقاتی، همچنین احداث مراکز بازیافت پسماند در حوزه امور خدمات شهری را در بر می‌گیرد.