آتن: مسئولان دولت یونان به‌تازگی متوجه پرداخت حقوق بازنشستگی به صدها نفر در این کشور شده‌اند که سال‌ها از مرگ آنها می‌گذرد!

در این تحقیق که طی طرح کاهش هزینه‌های دولت این کشور برای مقابله با رکود اقتصادی صورت گرفته مشخص شده است که به‌حساب 321‌نفر که مدت‌هاست فوت کرده‌اند هنوز حقوق بازنشستگی واریز می‌شود. مسئولان وزارت‌کار یونان این مسئله را شگفت‌انگیز توصیف کرده‌اند. قرار است تحقیقات این وزارتخانه که پیش از این روی بازنشسته‌های بالای 100‌سال متمرکز بود اکنون گسترده‌تر شود. دولت یونان با کسری بودجه بسیار زیادی روبه‌روست و با همین انگیزه در تلاش است هزینه‌های اضافی خود را تا حد‌ممکن کاهش دهد.

فیلم جدید از معدنچی‌های گرفتار شیلی

سانتیاگو: خانواده 33‌معدنچی شیلیایی که بیش از 3‌هفته است در عمق 700‌متری زیر ‌زمین گرفتار هستند با دیدن تصاویر ویدئویی جدید از آنها کمی آرام شدند. این تصاویر به‌وسیله دوربین بسیار کوچکی گرفته شده که از راه یک لوله باریک به زیر ‌زمین فرستاده شده بود.

وزیر بهداشت شیلی پس از دیدن این تصاویر اعلام کرد که همه این معدنچی‌ها در شرایط جسمی خوبی به‌سر می‌برند. مقام‌های دولتی شیلی به‌تازگی به این 33‌نفر گفته‌اند که عملیات نجات آنها چند ماهی طول خواهد کشید. برای سالم باقی‌ماندن معدنچی‌ها مسئولان وزارت‌بهداشت برنامه ورزشی ویژه‌ای برای آنها ارسال کرده‌اند. این افراد باید قوی بمانند تا بتوانند آسانسوری را که برای نجات آنها فرستاده می‌شود، بالا بکشند.

خرید خودرو با پول خرد!

پکن: یک مرد‌چینی تمام پول خرید خودروی جدید خود را با پول خردهایی که طی چندین سال جمع‌کرده بود پرداخت کرد! آقای ژائو برای خرید این خودروی ون چندین کیسه پول همراه خودش به نمایشگاه خودرو برد که هیچکدام حاوی اسکناس بیشتر از یک یوآن نبودند.

قیمت خودروی مورد نظر این مغازه‌دار چینی 100‌هزار یوآن(14‌هزار و 700 دلار) بود و به‌همین خاطر کارمندهای این نمایشگاه مجبور شدند چندین ساعت به‌شمارش پول‌ها بپردازند. مسئولان این نمایشگاه همچنین برای سرعت در کار فروش این خودرو کارکنان شیفت‌های دیگر خود را از خانه به محل کار فرا‌خواندند. پس از ساعت‌ها فعالیت سرانجام مسئولان نمایشگاه قانع شدند که آقای ژائو پول خودروی خود را به طور کامل پرداخت کرده و کلید ون را تحویل او دادند.

بزرگ‌ترین جنگ گوجه‌ای جهان در اسپانیا

بونل: ده‌ها هزار نفر در بزرگ‌ترین جنگ گوجه‌ای جهان در اسپانیا شرکت کردند تا خیابان‌های شهر بونل این کشور بدون خونریزی قرمز شود. فستیوال جنگ گوجه‌فرنگی موسوم به توماتینا امسال هیجان خاصی داشت و تخمین‌زده می‌شود که بیش از 40‌هزار گردشگر در آن شرکت کرده باشند. گفته می‌شود در این نبرد یکساعته که در جریان فستیوال سالانه گوجه‌فرنگی برگزار شد بیشتر از 100‌تن گوجه‌فرنگی رسیده لگدمال شده است.

شهر کوچک بونل فقط 9‌هزار نفر جمعیت دارد اما هر سال به‌خاطر این فستیوال، بسیار شلوغ می‌شود. رسانه‌های اسپانیا اعلام کرده‌اند که مسئولان این شهر امسال بیش از 35‌هزار دلار برای تهیه گوجه‌فرنگی هزینه کرده‌اند که حدود یک‌سوم بودجه برگزاری فستیوال گوجه‌فرنگی را تشکیل می‌دهد.