همشهری آنلاین: مسابقات دراگون بوت قهرمانی جهان در مجارستان درحالی به پایان رسید که قایقرانان تیم ملی مردان ایران یک مدال نقره و یک مدال برنز و پاروزنان تیم ملی بانوان نیز دو مدال برنز دیگر را از آن خود کردند.

اژدهاسواران ایران در فینال مسابقات مسافت 200 متر قایق 12 نفره و مسافت 2000 متر قایق 22 نفره با حریفان قدرتمند خود به رقابت پرداختند که در پایان یک مدال نقره و یک مدال برنز در بخش مردان و دو مدال برنز در بخش بانوان به دست آوردند.

به گزارش ایسنا، در فینال A مسافت 200 متر قایق 12 نفره مردان، تیم ملی ایران به مصاف کشورهای فرانسه، آمریکا، آلمان، روسیه و مجارستان رفت. در این مسابقه قایقرانان مجارستان با زمان 51.389 ثانیه و پاروزنان روسیه با زمان 52.421 ثانیه اول و دوم شدند و ملی‌پوشان ایران با زمان 52.859 ثانیه مدال برنز را از آن خود کردند.

در فینال A قایق 12 نفره مسافت 200 متر بخش بانوان، تیم ایران در مصاف با کشورهای مجارستان، روسیه، آلمان، آمریکا و سوئیس با کسب زمان 58.868 ثانیه مدال برنز را به دست آورد. در این مسابقه روسیه با زمان 57.728 ثانیه اول شد و مجارستان با زمان 58.190 ثانیه در رده دوم ایستاد.

درفینال A مسابقات 2000 متر قایق 22 نفره در بخش مردان تیم‌های روسیه، ایتالیا، آلمان، ایران و مجارستان با هم به رقابت پرداختند که مجارستان با زمان 8 دقیقه 6 ثانیه و11 صدم ثانیه مدال طلا، ایران با زمان 8 دقیقه 21 ثانیه و871 هزارم ثانیه مدال نقره و آلمان با زمان 8 دقیقه 22 ثانیه و961 هزارم ثانیه مدال برنز را کسب کردند.

در فینال A این ماده و در بخش بانوان نیز قایقرانان کشورهای آلمان، ایران، روسیه و مجارستان حضور داشتند. در پایان این مسابقه مجارستان و روسیه اول و دوم شدند وتیم ایران با زمان 9 دقیقه و 15 ثانیه و249 هزارم ثانیه مقام سوم و مدال برنز را به دست آورد.

ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها در مجموع یک مدال نقره و شش  مدال برنز کسب کردند.

**رئیس کمیته‌ دراگون‌بوت فدراسیون جهانی قایقرانی گفت:عملکرد قایقرانان ایران باور نکردنی بود.

فرانسوا رایفل گفت: من 5 سال گذشته با برگزاری اولین کلاس‌های داوری و مربیگری دراگون‌بت در ایران نخستین ضربه‌های این رشته را در این کشور زدم و هم اکنون بسیار خرسندم که قایقرانان ایران نتایج شگفت آوری گرفتند.  آن‌قدر تیم ایران را دوست دارم که هنگام مسابقات قلبم همراه با تمام ایرانیان می‌تپید.

رئیس کمیته دراگون بوت فدراسیون جهانی قایقرانی گفت: دراگون بوت ایران بسیار پیشرفت کرده و طرفداران زیادی دارد و در این مسابقات نیز شاهد پیشرفت زیاد این رشته خصوصاً در بخش بانوان بودیم به طوری که در رقابت با قهرمانان جهان چیزی کم نداشتند.

 

منبع: همشهری آنلاین