همشهری آنلاین: هفته اول فوتبال باشگاهی اسپانیا با پیروزی بارسا و توقف رئال همراه بود.

 

روز شنبه (6 شهریور) مسابقات فصل 2011/2010 باشگاه‌های دسته اول اسپانیا موسوم به لالیگا با انجام دیدار بین دو تیم هرکولس آلیکانته و اتلتیک بیلبائو آغاز شد که این بازی با یک گل به سود بیلبائو به پایان رسید. در دو دیدار دیگری که درهمین روز انجام گرفت مالاگا 1 بر 3 از میهمانش والنسیا شکست خورد و لوانته 1 بر 4 مغلوب سویا شد.

در روز یکشنبه رقابت‌ها ادامه پیدا کرد. در این روز ابتدا اسپانیول بارسلونا پذیرای ختافه بود که 3 بر 1 بر این تیم غلبه کرد. رئال سوسیه‌داد با یک گل از سد ویارئال گذشت، دپورتیوو لاکرونیا بدون گل در مقابل رئال زاراگوسا متوقف شد و اوساسونا همین نتیجه را دربرابر آلمریا کسب کرد. در این دیدار جواد نکونام از ابتدا در ترکیب اوساسونا بود که در دقیقه 84 جایش را به پونال داد. مسعود شجاعی اما این بازی را از روی نیمکت ذخیره‌ها تماشا کرد.

همچنین در این روز ریسینگ سانتاندر میزبان بارسلونا، قهرمان دوره قبل بود که با شکست سنگین 0 بر 3 مواجه شد. در این بازی گل اول بارسا توسط مسی زده شد که بدین ترتیب تعداد گل‌های زده وی برای این تیم به 131 گل رسید که یک گل از تعدا گل‌های ریوالدو و اتوئو بیشتر می‌باشد. مسی با این گل پس از سزار (235 گل) و کوبالا (196 گل) سومین گلزن برتر تاریخ باشگاه لقب گرفت.

در دیدار دیگر روز یکشنبه نیز رئال مادرید در زمین مایورکا با تساوی بدون گل به کار خود پایان داد.

در تنها دیدار روز دوشنبه هم اتلیتکو مادرید میزبان اسپورتینگ خیخون بود که با چهار گل این تیم را درهم کوبید تا در پایان هفته اول رقابت‌ها با تفاضل گل بهتر نسبت به رقبا در صدر جدول لالیگا بایستد.

 

منبع: همشهری آنلاین