گروه اجتماعی: معاون سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری 89 از 22 شهریورماه خبر داد و گفت: عدم‌مراجعه برای ثبت‌نام به منزله انصراف است.

حسین توکلی افزود: تمامی پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید در روزهای دوشنبه 22، سه‌شنبه 23، چهارشنبه 24 و پنجشنبه 25 شهریورماه براساس حروف الفبا نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی اظهار داشت: پذیرفته شدگان رشته‌های پیام نور نیز باید از 27 تا 31 شهریورماه نسبت به ثبت‌نام در واحدهای پیام نور اقدام کنند. معاون سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که محل قبولی آنان در استان تهران واقع شده است باید از مراجعه حضوری به مراکز دانشگاهی خودداری کرده و با مراجعه به سایت دانشگاه پیام‌نور استان تهران به نشانی http://tpnu.ac.ir از نحوه ثبت‌نام خود مطلع شوند.

وی اظهار داشت: داوطلبان باید با در دست داشتن مدارک در تاریخ‌های اعلام شده برای ثبت‌نام اقدام کنند؛ عدم‌مراجعه داوطلبان به منزله انصراف آنها تلقی می‌شود.پذیرش کنکور همه‌ساله در گروه‌ها، دوره‌ها و دانشگاه‌های مختلف از جمله روزانه، شبانه، مجازی، نیمه‌حضوری، پیام‌نور، غیرانتفاعی- غیردولتی و تربیت معلم صورت می‌گیرد که در کنکور امسال در دوره روزانه 92 هزار و 791 نفر پذیرفته شده‌‌اند که از این تعداد 35 هزار و 851 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 39هزار و 378 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 15هزار و 249 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، یک‌هزار و 230 نفر در گروه آزمایشی هنر و یک‌هزار و 83 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی پذیرفته شده‌اند.

15 آبان آخرین فرصت سؤالات داوطلبان درباره کارنامه

سازمان سنجش آموزش کشور 15آبان ماه را آخرین فرصت ارائه سؤالات داوطلبان نسبت به کد رشته محل‌های انتخابی و کارنامه کنکور 89 اعلام کرد.سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: درصورتی‌که داوطلبان کنکور سراسری 89 درباره کد رشته‌های انتخابی و سایر مندرجات کارنامه سؤالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا 15آبان ماه منحصرا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org در رابطه با کد رشته‌های انتخابی و مندرجات کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1389 اقدام کنند.

داوطلبان باید از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری به سازمان سنجش اکیدا خودداری کنند. به مکاتبات اینترنتی که بعد از تاریخ 15آبان ماه در این باره صورت گیرد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ثبت‌نام آزمون پودمانی

معاون سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از آغاز ثبت‌نام آزمون پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز 21شهریور خبر داد. دکتر ابراهیم خدایی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون پودمانی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی از امروز یکشنبه 21شهریور ماه، گفت:‌ داوطلبان می‌توانند تا روز 27 شهریور ماه نسبت به ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.

وی درخصوص نحوه ثبت‌نام داوطلبان در این آزمون گفت: ثبت‌نام در این دوره به‌صورت یکی از 2 روش اینترنتی و یا مراجعه به باجه‌های پستی انجام می‌شود.خدایی با اشاره به روش ثبت‌نام اینترنتی گفت:‌ داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرینت دفترچه راهنما اقدام و نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز اقدام کنند، همچنین داوطلبانی که تمایل دارند از طریق اینترنت ثبت‌نام کنند باید مبلغ 55 هزار ریال توسط کارت‌های اعتباری شتاب هزینه اینترنتی را پرداخت کنند.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند برای دریافت کارت اعتباری از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 21 شهریورماه به باجه‌های پستی مراجعه و کارت اعتباری ثبت‌نام را دریافت کنند.خدایی با اشاره به نحوه گزینش در این دوره گفت: گزینش داوطلبان در این دوره براساس معدل کل دیپلم و صلاحیت‌های عمومی داوطلبان در سهمیه‌های آزاد، شاغل، ایثارگر و شاهد با توجه به ضوابط دانشگاه علمی کاربردی صورت می‌گیرد.