همشهری آنلاین: تیم‌های آمریکا و ترکیه به دیدار پایانی مسابقات قهرمانی جهان رسیدند.

در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی بسکتبال در ترکیه، تیم بسکتبال اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات روز چهارشنبه (17 شهریور) با نتیجه ۹۲-۸۹ مغلوب صربستان شد و تیم ترکیه، میزبان مسابقات در یک بازی برتر و با حمایت تماشاگران خودی تیم ملی اسلوونی را با نتیجه ۹۵-۶۸ در هم کوبید و برای اولین بار به جمع چهار تیم برتر دنیا راه یافت.

در ادامه مرحله یک چهارم نهایی پنجشنبه شب امریکا موفق شد تیم بسکتبال روسیه را با تنیجه ۷۹-۸۹ شکست داده و به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

در دیگر بازی این شب نیز تیم ملی بسکتبال لیتوانی در یک بازی منسجم و سراسر تهاجمی تیم ملی آرژانتین را با نتیجه ۸۵-۱۰۴ در هم کوبید و به دور بعدی صعود کرد. اختلاف دو تیم در زمانی از مسابقه به عدد ۳۲ هم رسید.

بدین ترتیب تیم‌های ملی آمریکا و لیتوانی در مرحله نیمه نهایی روز شنبه (20 شهریور) ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. این بازی که از دید کارشناسان فینال زودرس مسابقات عنوان شده بود با نتیجه 89 بر 74 به سود امریکا به پایان رسید تا آمریکا یک پای فینال این رقابت‌ها باشد.

در دیگر مسابقه نیمه نهایی هم ساعت ۲۳:۰۰ شنبه شب تیم ملی صربستان به دیدار میزبان و پدیده مسابقات جهانی امسال رفت که این دیدار هم با نتیجه بسیار نزدیک 83 بر 82 به سود ترکیه خاتمه یافت. بدین ترتیب روز یکشنبه تیم‌های آمریکا و ترکیه برای کسب عنوان قهرمانی جهان به مصاف هم رفته و تیم‌های لیتوانی و صربستان نیز دیدار رده‌بندی را برگزار خواهند کرد.

 

 

منبع: همشهری آنلاین