همشهری آنلاین : معاون آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: ثبت‌نام جدید دوره‌های فراگیراز نیمه دوم مهر ماه آغاز می‌شود.

دکتر معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال در نظر داریم که ثبت‌نام دوره‌های فراگیر زودتر از سال گذشته آغاز شود، گفت: با هماهنگی که با سازمان سنجش کشور به عمل خواهیم آورد در صدد هستیم که ثبت نام دوره‌های فراگیر در نیمه دوم مهرماه و یا اوایل آبان ماه انجام شود.

دکتر نادری، مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت ‌علوم نیز در این زمینه با اشاره به نحوه تبلیغ موسسات مجاز برگزارکننده دوره‌های آمادگی و تقویتی فراگیر دانشگاه پیام‌نور، با بیان اینکه موسسات در حال حاضر اجازه تبلیغ موسسه خود را دارند، گفت: تا زمان انتشار دفترچه توسط سازمان سنجش، امکان برگزاری کلاس توسط موسسات وجود ندارد.

وی افزود: موسسات دوره‌های فراگیر می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهند و دانش پذیران نیز امکان ثبت‌نام در این موسسات را دارند؛ اما تا زمان انتشار دفترچه‌ فراگیر، امکان برگزاری کلاس وجود ندارد.

نادری با بیان اینکه این موسسات تنها می‌توانند در گروه و رشته‌هایی که از وزارت علوم مجوز اخذ کرده‌اند، کلاس برگزار کنند، تصریح کرد: موسسات برگزارکننده دوره‌های آمادگی و تقویتی فراگیر پیام نور در تبلیغات خود نباید از عنوان، علایم، نام و آرم دانشگاه پیام نور و عنوان «تضمین قبولی» استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه تنها 72 موسسه که نام آنها در سایت دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم اعلام شده و همچنین واحدهای پیام‌نور استان‌ها می‌توانند دوره‌های دانشپذیری فراگیر را برگزار کنند، تصریح کرد: اگر داوطلبان خارج از این موسسات در موسساتی که از سوی وزارت علوم مورد تایید قرار نگرفته ‌است، ثبت‌نام کنند در صورت قبولی دوره‌های آنها به عنوان واحد دانشگاه پیام‌نور محسوب نمی‌شود و باید واحدهای خود را مجدد بگذرانند.