گروه سیاسی: در آستانه هفته دفاع مقدس، نخستین محموله نسل سوم موشک فاتح 110 رسما به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده شد.

این مراسم با حضور احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در مراسم تحویل‌ این موشک‌ها با بیان اینکه طراحی، ساخت و تولید انبوه موشک فاتح 110 نشان دیگری از نبوغ، خلاقیت متخصصان وزارت دفاع و بالندگی و شکوفایی صنایع هوافضای وزارت دفاع است، گفت: این دستاوردهای درخشان، حاصل تجارب ارزشمندی است که در طول 8 سال حماسه دفاع مقدس به‌دست آمده است. وی افزود: با به‌کارگیری این موشک‌ها، توان و تحرک عملیاتی یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وزیر دفاع با گرامیداشت سی‌امین سالگرد هفته دفاع مقدس تصریح کرد: ملت بزرگ، حماسه‌آفرین و تمدن‌ساز ایران در طول 8 سال دفاع مقدس نشان داد که با تهدید، تحریم و حتی تحمیل جنگ طولانی لحظه‌ای از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دست نخواهند کشید بلکه آزموده‌تر، آبدیده‌تر و مصمم‌تر از گذشته برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به مجاهدت، تلاش و ایثار خود ادامه خواهند داد. وحیدی در پایان اعلام کرد: ان‌شاءالله در آینده نزدیک نسل بعدی موشک فاتح 110 نیز آزمایش خواهد شد.

افزایش دقت در اصابت به هدف، کاهش هزینه زمان مورد نیاز برای استقرار و پرتاب و سهولت نحوه انبارداری در مناطق مختلف آب و هوایی از ویژگی‌های نسل سوم موشک فاتح 110 است. موشک تاکتیکی و زمین به زمین نسل سوم فاتح 110 نیز با دقت بسیار بالا در انهدام اهداف دشمن با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین علوم و فناوری‌های دفاعی در سازمان هوافضای وزارت دفاع طراحی، ساخت و به تولید انبوه رسیده است.

طراحی این موشک منطبق با دانش روز دنیا با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته هدایت، کنترل، ناوبری، آیرودینامیک و الکترونیک بوده و با قابلیت هدایت در طول مسیر تا نقطه هدف قادر است با دقت بالا، پایگاه‌های دشمن را مورد اصابت قرار دهد.