گروه شهری: همزمان با آغاز بارش برف در ساعات اولیه بامداد روز شنبه به منظور جلوگیری از لغزندگی معابر و نیز تسهیل و تسریع توأم با ایمنی تردد خودروها بیش از 400 تن شن مخصوص در بزرگراه‌ها، تقاطع‌های غیرهمسطح، پل‌ها و خیابان‌های اصلی شمال تهران پخش شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، طی یک ماه گذشته و با بارش برف در مناطق شمالی تهران، به منظور پاکسازی و برف‌روبی معابر بیش از 2500 تن شن مخصوص توسط شهرداری منطقه یک در خیابان‌های اصلی و فرعی توزیع شده است.

براساس همین گزارش، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده برای زمستان سال جاری 20 هزار تن شن مخصوص در مخازن اصلی و 200 مخزن زرد رنگ و غلطان در تقاطع‌های اصلی و فرعی‌های شیب‌دار شمال تهران دپو شده است.

این گزارش می‌افزاید: ستاد برف‌روبی به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه و صعب‌العبوربودن برخی معابر در حدود 25هزار کیسه شن مخصوص نیز در این معابر و دوربرگردان‌های منطقه جاسازی کرده است.

در این گزارش از ساکنین و شهروندان منطقه درخواست شده در صورت لزوم و عدم امکان خدمات‌رسانی به موقع توسط ماموران ستاد برف‌روبی، با استفاده از بیل‌های موجود در کنار این مخازن، نسبت به پخش شن در معابر برفی اقدام کنند.