همشهری آنلاین: در پایان رقابت‌های گروه B دسته 105 کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان، محسن بیرانوند و محمدرضا براری در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

به گزارش مهر، در این رقابت‌ها که از ساعت 30/8 صبح روز یکشنبه (4 مهر) به وقت تهران در آنتالیا ترکیه آغاز شد، محمدرضا براری، حرکت یک ضرب خود را با انتخاب وزنه 167 کیلوگرم آغاز کرد که در بلند کردن آن موفق بود اما در دفعات بعدی، دو بار در مهار وزنه 173 کیلوگرم ناموفق عمل کرد تا با همان رکورد 167 کیلوگرم در مکان دهم رقابت‌های گروه B قرار بگیرد.

شرایط برای محسن بیرانوند در حرکت یک‌ضرب بهتر از محمدرضا براری بود. بیرانوند رقابت خود را با مهار وزنه 173 کیلوگرم آغاز کرد و در حرکت بعدی نیز 176 کیلوگرم را بالای سر برد تا با توجه به انداختن وزنه 178 کیلویی در حرکت سوم، با همان رکورد 176 کیلوگرم، در مکان دوم وزنه‌برداران گروه B قرار بگیرد.

در رقابت‌های گروه B دسته 105 کیلوگرم، مودستاس سیمکاس از لتونی با مهار وزنه 177 کیلوگرم، بالاتر از بیرانوند در مکان نخست ایستاد اما به هنگام بلند کردن وزنه 183 کیلویی دچار آسیب دیدگی شده و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

با آغاز حرکت‌های دو ضرب در گروه B دسته 105 کیلوگرم شرایط دو وزنه بردار کشورمان نیز کاملا متفاوت شد. بیرانوند که در حرکت یک‌ضرب در مکان دوم قرار داشت این بار برای بلند کردن وزنه 203 کیلوگرمی روی تخته آمد که دو بار ناموفق بود و در نهایت در آخرین فرصت خود آن را بالای سر برد تا با قرار گرفتن در مکان هفتم حرکت‌های دو ضرب این گروه در جدول مسابقات باقی بماند.

در مقابل محمدرضا براری که در دوضرب شرایط بهتری دارد، ابتدا برای مهار وزنه 210 کیلوگرمی روی تخته آمد که به راحتی توانست آن بالای سر ببرد، اما او نیز دو بار مقابل وزنه 220 کیلوگرمی متوقف شد و در نهایت در مکان سوم حرکت‌های دوضرب گروه B دسته 105 کیلوگرم قرار گرفت.

در پایان مسابقات گروه B دسته 105 کیلوگرم مسابقات جهانی وزنه‌برداری محسن بیرانوند با رکورد 379 کیلوگرم در مجموع دو حرکت، چهارم شد و محمدرضا براری هم با رکورد 377 کیلوگرم در مکان پنجم ایستاد.

رقابت‌های گروه A دسته 105 کیلوگرم از ساعت 30/13 یکشنبه به وقت تهران آغاز می شود و بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی به روی تخته خواهند رفت. تیم کشورمان که تاکنون مدالی از مسابقات جهانی کسب نکرده است، به این دو وزنه‌بردار سنگین وزن امید بسته است.

اصغر ابراهیمی هم عصر روز شنبه در یک‌ضرب وزنه 173 کیلوگرمی را بالای سر برد و برای حرکت دوم درخواست وزنه 180 کیلوگرم را کرد که در بلند کردن آن موفق نبود. ابراهیمی برای بار سوم نیز نتوانست وزنه 181 کیلوگرمی را بالای سر ببرد. این درحالی بود که ابراهیمی با مهار هر یک از این دو وزنه،‌ می‌توانست مدال برنز حرکت یک ضرب دسته 94 کیلوگرم را از آن خود کند.

در این وزن الکساندر ایوانف از روسیه با رکورد 185 کیلوگرم به مدال طلای حرکت یک ضرب رسید و آرتن ایوانف اوکراینی با همین رکورد و به دلیل وزن بیشتر به مدال نقره رسید.

ولادیمیر سیدوف از قزاقستان هم در حرکت یک ضرب 180 کیلوگرم را بالای سر برد و مدال برنز حرکت یک‌ضرب را از آن خود کرد.
ابراهیمی در دو ضرب وزنه‌ 201 کیلوگرمی را مهار کرد. وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم ایران در ادامه دو بار در بالای سر بردن وزنه 210 کیلوگرم ناکام ماند تا در این حرکت نیز با همان 201 کیلوگرم در مکان هجدهم جهان قرار گیرد.

ابراهیمی در مجموع با رکورد 374 کیلوگرم عنوان چهاردهمی را به خود اختصاص داد. وی 35 امتیاز در رده‌بندی تیمی و 12 امتیاز در رده‌بندی کسب المپیک برای کشورمان به دست آورد.

 

 

منبع: همشهری آنلاین