نفیسه مجیدی‌زاده: بهار آمد، بهار مدرسه. با باد و باران و کتاب و لوازم‌التحریر نو. با کیف و کوله‌پشتی و کتانی. با «هم‌شاگردی سلام» و دیدن دوست‌های قدیمی و معلم‌ها و دیدار با مدرسه.

و با همه خبرهایی که درباره آن می‌آید و چندین میلیون خانواده ایرانی را با خود همراه می‌کند. خبرها می گویند 12 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید به مدرسه می‌روند. خبرها می‌گویند در مهرماه هم‌زمان با بازگشایی مدارس، روزانه30 درصد ترافیک افزایش پیدا می‌کند و روزانه 22 میلیون جابه‌جایی در تهران انجام می‌شود. بحث رفت و آمد و سرویس مدرسه می‌شود و خبر از تغذیه و بهداشت و شیر مدارس. کم کم حرف از زنگ ورزش هم می‌شود و خدا را شکر که زنگ تفریح را رها کرده‌اند و البته کم‌کم بحث‌ها به درس خواندن و اضطراب امتحان هم می‌کشد.کاش از همین هفته که درس‌ها سبک است شروع کنیم تا وقتی تلنبار شد، حسرت این روزها را نخوریم. یعنی می‌توانیم یک تصمیم بزرگ بگیریم؟

در بهار مدرسه ورزش صبحگاهی داریم و خبری که به ما می گوید اگر دانش‌آموز دختر هستیم، ممکن است اتفاق‌های خوبی در مدرسه ما بیفتد؛ چون محمد هادی ایازی، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران از آمادگی شهرداری برای نصب ست‌های ورزشی در تمامی مدارس دخترانه خبر داده است، به این شرط که دختران در طول روز و زنان در انتهای روز از این امکانات استفاده کنند. یعنی مادرانمان هم می‌‌‌توانند از این ست‌ها استفاده کنند؛ اگر مدرسه ما درخواست بدهد.

در بهار مدرسه، باد می‌آید و باران. برگ درخت‌هایش نارنجی است. بهار مدرسه برگ‌ریزان دارد و نامش پاییز است.

منبع: همشهری آنلاین