همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دیگر هیچ اتوبوس گازسوزی برای شهر تهران بکار نمی گیریم گفت: شهرداری تهران با توجه به روند افزایش آلودگیهای زیست محیطی آمادگی جایگزینی این اتوبوسها با اتوبوس برقی را دارد.

جعفر هاشمی تشکری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مشکلات اتوبوسهای گاز سوز گفت: کمبود جایگاههای سوخت و پر هزینه بودن تعمیر این اتوبوسها و مسئله تست مخازن که باید به صورت دقیق انجام شود از جمله مشکلات اتوبوسهای گاز سوز است.
وی افزود: مخزن اتوبوسهای گازسوز مانند بمب متحرک است و اگر این مخازن ایمنی لازم را نداشته باشند ممکن است هر لحظه حوادث جبران ناپذیری به بار آورد.
شبکه گاز برای اتوبوسرانی با وجود معضلات اقتصادی که با آن در گریبان است یک شبکه پرهزینه و مستهلک شونده است و به نظر می رسد با توجه به سهم کم اتوبوسها در آلودگی هوا بهتر است به سمت اتوبوسهای دیزلی برویم.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه شهرداری تهران با توجه به روند افزایش آلودگیهای زیست محیطی آمادگی جایگزینی این اتوبوسها با اتوبوس برقی را دارد تصریح کرد: دولت نیز با این خواسته ما موافقت کرده و قرار است از این پس اتوبوسهای دیزلی به تهران داده می شود.