همشهری آنلاین: سعد حریری، نخست وزیر لبنان خواهان گسترش و تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی ایران ولبنان شد.

به گزارش ایرنا از بیروت، حریری روز چهار شنبه در دیدار محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی با اعضای هیات دولت لبنان در کاخ بعبدا گفت: ایران و لبنان روابط سیاسی خوبی دارند و ما تمایل داریم که روابط اقتصادی ما به سطح روابط سیاسی گسترش یابد .

وی افزود: هر دو ملت ایران و لبنان خواهان ایجاد تحول در روابط اقتصادی دو کشور بوده و من از حمایت های بی دریغ ایران قدردانی کرده و امیدوارم ایران بیش از گذشته برای توسعه اقتصادی لبنان در کنار ما باشد.

وی با خوش آمد گویی به رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه گفت: روابط ایران و لبنان تاریخی و بسیار درخشان است. مایل هستیم که این روابط در همه زمینه ها هر روز شاهد گسترش و پیشرفت باشد.

نخست وزیر لبنان گفت: کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و لبنان استعدادها و توانمندی های زیادی برای توسعه دارند اما به طور کامل از این ظرفیت ها برای توسعه روابط استفاده نشده است و بنا بر این باید همکاری های عربی - اسلامی روز به روز گسترش یابد.

حریری گفت: دشمنان با گسترش همکاری های منطقه مخالف بوده و از آن ترس دارند و با تقویت همکاری کشورهای منطقه دشمنان ما منزوی می شوند.

حریری خاطر نشان کرد که مسوولان دو کشور باید برای ارتقاء همکاری اقتصادی راهکار های مناسبی پیدا کنند تا ملت ها بتوانند به توسعه و رشد کریمانه برسند.

برچسب‌ها