همشهری آنلاین: تیم ماینتس که با شکست هفته‌ هشتم از هامبورگ صدرنشینی را به دورتموند واگذارده و از ثبت رکورد ۸ پیروزی در ۸ دیدار نخست بوندس‌لیگا بازمانده بود، با شکست لورکوزن به مکان نخست بازگشت. اشتوتگارت هم قعر جدول را به کلن واگذارد.

تیم ماینتس عصر یکشنبه (۲۴ اکتبر/ ۲ آبان) موفق شد نام خود را به‌عنوان یکی از موفق‌ترین تیم‌های تاریخ بوندس‌لیگا در ۹ هفته‌ نخست لیگ برتر فوتبال باشگاهی آلمان ثبت کند. این تیم که ۷ دیدار اول فصل جاری را با پیروزی به پایان برده و در آستانه‌ ثبت رکورد ۸ برتری در ۸ دیدار اول بود، با شکست هفته‌ پیشین برابر هامبورگ هم رکورد را از دست داد و هم صدرنشینی را. شاگردان توماس توخل اما در دیدار نهم فصل، تیم لورکوزن را در خانه‌اش با یک گل شکست دادند و با ۲۴ امتیاز و بدون رقیب به صدر بازگشتند.

به گزارش دویچه‌وله، در تاریخ ۴۷ ساله‌ بوندس‌لیگا تنها بایرن مونیخ آن هم در فصل ۱۹۹۸ - ۱۹۹۹ موفق شده رکوردی بهتر در ۹ دیدار نخست فصل به ثبت برساند. این تیم در فصل یادشده ۸ پیروزی و یک تساوی را تجربه کرد.
پیش از دیدار ماینتس و لورکوزن، یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته‌ نهم بوندس‌لیگا میان تیم‌های بوروسیا دورتموند و هوفن‌هایم برگزار شد. دو تیم به میزبانی دورتموند به میدان رفتند.

گل زودهنگام دمبا با، مهاجم هوفن‌هایم، مهمان را در دقیقه‌ ۹ از شاگردان کلوپ پیش انداخت. تلاش دورتموندی‌ها برای فرار از شکست و عطش افزایش فاصله با ماینتس که سایه به سایه این تیم را تعقیب می‌کند، بازیکنان این تیم را ۴ دقیقه پس از گل به یک ضربه‌ پنالتی رساند. این پنالتی را نوری شاهین به گل تبدیل کرد، اما داور با استناد به این‌که بازیکنان دورتموند پیش از زدن ضربه‌ پنالتی به محوطه‌ جریمه وارد شده‌اند، گل را مردود دانست. تلاش دوم شاهین با واکنش درست توم اشتارکه، دروازه‌بان هوفن‌هایم، به نتیجه نرسید.

فشار شاگردان یورگن کلوپ سرانجام در دقیقه‌ ۹۲ نتیجه داد و با ضربه‌ آزاد داسیلوای برزیلی گل تساوی به ثمر رسید. دورتموند با این نتیجه برای چند ساعت در صدر جدول باقی ماند.

با پیروزی ماینتس، دورتموند با ۲۲ امتیاز به جایگاه دوم رفت. هانوفر نیز با ۱۶ امتیاز سوم است.

منبع: همشهری آنلاین