گروه شهری: کار احداث پل جوادیه هفته آینده پایان می‌یابد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: آخرین مراحل احداث و آماده‌سازی‌ پل کابلی جوادیه تا هفته آینده به پایان خواهد رسید.

مازیار حسینی اظهار داشت: هم‌اکنون مرحله دوم کشش کابل‌های پل جوادیه به اتمام رسیده و درصورت نیاز، کشش مرحله سوم برخی کابل‌ها نیز انجام خواهد شد. وی افزود: بعد از این مرحله پایه موقت زیر پل که برای احداث عرشه ساخته شده جمع‌آوری خواهد شد و بحث ایزولاسیون و آب بندی عرشه و نهایتا اتمام هندریل‌های روی عرشه پل انجام می‌شود.

حسینی درباره انجام مرحله سوم کشش کابل‌ها نیز گفت: دفعات کشش کابل‌ها به نظام طراحی که مشاور پیشنهاد می‌کند، بستگی دارد که با توجه به میزان باری که به کابل‌ها وارد می‌شود تعیین خواهد شد. معاون فنی و عمرانی شهرداری ادامه داد: برخی کابل‌های پل، نیاز به 3 مرحله کشش دارد که این مرحله زمان زیادی به‌خود اختصاص نخواهد داد. وی افزود: عملیات اجرایی پل هم‌اکنون رو به اتمام است و به روزهای افتتاح آن نزدیک می‌شویم که با تایید شهردار تهران تاریخ افتتاح پل به‌زودی تعیین و اعلام خواهد شد.

پل جوادیه سازه‌ای آمیخته با فرهنگ و هنر

از سوی دیگر به گفته رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران، پل جوادیه نمونه بارزی در توسعه کالبد فیزیکی شهر است که خصوصیات هنری و انتقال نشاط و شادابی به مخاطب را نیز به همراه دارد.

حمزه شکیب اظهار داشت: در ساخت و سازهای شهری باید به مسائل فرهنگی نیز توجه شود و آن را با معماری آمیخته کنیم و سازه به‌گونه‌ای طراحی شود که برای مخاطب شادابی به همراه آورده و خسته‌کننده و تکراری نباشد؛ این اتفاق در مورد پل جوادیه رخ داده است. وی افزود: در تهران حدود 300 پل وجود دارد که همگی آنها ظاهری شبیه به هم دارند اما پل جوادیه با پل‌های دیگر تفاوت دارد و با طرح زیبا و جدید خود، حس خوبی به بیننده منتقل می‌کند.