استقلال عصر روز جمعه (ساعت 17:45) در شرایطی مقابل راه‌آهن قرار می‌گیرد که نتایج این تیم در 2 بازی اخیر تحت‌تأثیر اشتباهات داوری قرار گرفت.

این در حالی است که مهدی تارتار سرمربی راه‌آهن در آستانه رویارویی با استقلال نگران قضاوت این مسابقه است و تاکید کرده که امیدوار است اشتباهات داوری به ضرر راه‌آهن تمام نشود. البته این فقط یک طرف ماجراست چرا که پرویز مظلومی هم نسبت به جو به‌وجود‌آمده ناراحت است و نگرانی او از این بابت است که شاید از این پس، داوران در بازی‌های استقلال حساسیت بیشتری به خرج دهند و این موضوع در نهایت به ضرر تیمش تمام شود.

با این حال او در این بازی خانگی چشم به کسب 3 امتیاز دارد، ولی شکست دادن راه‌آهن تیمی که با مهدی تارتار در 5 بازی اخیر 13 امتیاز گرفته برای استقلال کار آسانی نخواهد بود. 2 تیم در شرایطی مقابل هم به میدان می‌روند که بازی رفت فصل گذشته با نتیجه 3 بر 2 به سود راه‌آهن به پایان رسید و در بازی برگشت استقلال با تک‌گل فرهاد مجیدی به پیروزی رسید.

مظلومی: بعضی‌ها جوسازی می‌کنند

مظلومی ابتدا در مورد رویارویی با راه‌آهن می‌گوید: «راه‌آهن تیم بسیار خوبی است که با سرمربی جدیدش روی نوار برد افتاده ولی ما تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد که نوار پیروزی‌های راه‌آهن را قطع کنیم.» مظلومی در مورد جوی که علیه استقلال به‌وجود آمده و همچنین درخصوص حرف‌های علی دایی که گفته استقلالی‌ها با مظلوم‌نمایی حق‌کشی می‌کنند،

تاکید می‌کند: «من باید چه جوابی به حرف‌های دایی بدهم؟ متأسفانه بعضی‌ها برای تیم ما جوسازی می‌کنند تا داوری‌ها را به ضرر استقلال کنند و این موضوع نگران‌کننده است. در ضمن هیچ کس نمی‌تواند بگوید که اشتباهات داوری عمدی است. مطمئنا این اشتباهات به ضرر استقلال هم خواهد بود. آقایان از ما انتقاد می‌کنند، ولی چرا به این نکته نمی‌پردازند که اگر بادامکی را در نیمه اول از زمین اخراج می‌کردند، وضعیت تیمشان چطور می‌شد؟»

تارتار: غافلگیر نمی‌شویم

سرمربی راه‌آهن ابتدای حرف‌هایش در مورد بحث داوری می‌گوید: «تمام تمرکز خود را روی مسائل فنی گذاشته‌ایم و سعی ما بر این است که حساس نشویم. از داوری‌های سال گذشته خاطرات خوبی نداریم ولی امیدوارم داوری تاثیری در نتیجه نداشته باشد و تیمی که مستحق است به پیروزی برسد.» او در مورد بازی ادامه می‌دهد: «استقلال با پرویز مظلومی نتایج خوبی گرفته و ما هم در چند بازی اخیر خیلی خوب کار کرده‌ایم. البته ما روی تاکتیک استقلال و نقاط ضعف و قوت این تیم کار کرده‌ایم و امیدواریم با کسب 3 امتیاز در جدول رده‌بندی بالاتر بیاییم.»

پرویز مظلومی در مصاحبه‌های خود اعلام کرده که استقلال در بازی‌های خود مدام تغییر سیستم و تغییر تاکتیک می‌دهد و همین موضوع حریفان را گمراه می‌کند. تارتار در این خصوص می‌گوید: «ما 4 بازی قبلی استقلال را آنالیز کرده‌ایم و از این تیم شناخت کافی داریم. استقلال تغییرات زیادی نخواهد داشت و مطمئن باشید با شناختی که از این تیم دارم به‌هیچ عنوان غافلگیر نخواهیم شد.»

غایبان دو تیم

آرش برهانی مهاجم مصدوم استقلال به بازی فردا هم نمی‌رسد. این بازیکن با وجود اینکه در هفته گذشته استراحت کرده است اما هنوز از ناحیه زانو مشکل دارد و در دیدار مقابل راه‌آهن غایب خواهد بود. در ضمن فرزاد آشوبی و مهدی امیرآبادی هم محروم هستند. بیژن کوشکی هم وضعیت مبهمی دارد و تکلیف او برای قرار گرفتن در فهرست 18‌نفره عصر امروز مشخص خواهد شد.

راه‌آهن هم حسین پاشایی را به‌دلیل سه اخطاره بودن در اختیار ندارد و شرایط حمید هدایتی بازیکن مصدوم این تیم هم مبهم است. البته راه‌آهن در این مسابقه چند بازیکن تاثیرگذار خود از جمله رودرویگو لوپز، امین متوسل‌زاده، ایمان رزاقی راد، محمود آمنه و بهادر عبدی را در اختیار خواهد داشت.

راه‌آهن در این دیدار به احتمال فراوان با سیستم 1-4-1-4 به میدان خواهد رفت ولی کادر فنی استقلال در مورد سیستم بازی بعد از جلسه امشب به نتیجه خواهد رسید. این تیم در 2‌بازی اخیر با سیستم 2-5-3 به میدان رفته است.