تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۳

گروه شهری: همزمان با افتتاح پل جوادیه ساخت یکی از بزرگ‌ترین و بی‌نظیر‌ترین فضاهای فرهنگی با مساحت 36‌هزارمتر مربع در ضلع‌شرقی این پل آغاز خواهد شد.

به گزارش همشهری، این مجموعه فرهنگی که تئاترشهر دوم پایتخت لقب گرفته، از نظر تجهیزات و امکانات در نوع خود بی‌نظیر خواهد بود. به گفته اکبر تشکری‌نیا در این مجموعه فرهنگی یک سالن نمایش با ظرفیت 600 نفر پیش‌بینی شده است. وی افزود: برای این سالن تمام امکانات لازم اعم از سامانه‌ها و دستگاه‌های صوتی، نور، تصویر و همچنین صحنه متحرک، برج صحنه و سالن‌های کارگاهی الحاقی (Black Box) برای تکمیل آن درنظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، در بالاترین قسمت این مجموعه نیز مسجدی با نمادهای معماری ایرانی و اسلامی پیش‌بینی شده است که به وسیله یک راسته بازار سنتی و با کاربری فرهنگی به مجموعه یادشده متصل می‌شود. وی افزود: علاوه بر این پروژه، در برنامه شهرداری تهران مجموعه‌ای تفریحی - ورزشی در ضلع غربی این مجموعه درنظر گرفته شده است.

تشکری نیا درباره موقعیت قرارگیری این مجموعه فرهنگی گفت: مجموعه فرهنگی نینوا در بخش غربی حوزه جنوبی تهران، در منتهی الیه غربی محور شوش و در نزدیکی میدان راه‌آهن تهران و شمال خط‌آهن تهران تبریز واقع شده است.

این پروژه در منتهی‌الیه جنوبی منطقه 11 شهرداری تهران و در فاصله کوتاهی به‌ترتیب با حوزه‌های جنوب‌شرقی و غربی با مناطق 16 و 17 همسایه است. مهم‌ترین راه دسترسی به مجموعه فرهنگی نینوا بزرگراه نواب است که با فاصلة کوتاهی از این مجموعه، در غرب آن واقع شده است.