لندن: یک جوان انگلیسی به‌خاطر مصرف بیش از اندازه کافئین برای بیدار ماندن، به خواب همیشگی رفت! به گفته پزشکان مایکل بدفورد،23‌ساله پس از خوردن 2‌قاشق کامل پودر خالص کافئین دچار سکته قلبی شده و جانش را از دست داده است.

هنوز مشخص نیست که او به چه دلیلی قصد داشته شب را بیدار بماند اما پزشکان می‌گویند میزان کافئین مصرفی توسط این جوان معادل 70‌قوطی نوشابه‌انرژی‌زا به حساب می‌آید. گفته می‌شود مایکل پودر کافئین را از یک پایگاه‌اینترنتی خریداری کرده بود. مسئولان شرکت تولید‌کننده این پودر اعلام کرده‌اند که هشدارهای لازم درباره میزان مجاز مصرف کافئین روی بسته آن درج شده است و آنها مسئولیتی در این باره ندارند.

مشکل خواب خرس قهوه‌ای

هلسینکی: یک‌خرس در باغ‌وحشی در فنلاند دچار مشکل خواب شده است و بدون مربی خود به هیچ‌عنوان حاضر به استراحت نیست! به‌گفته مسئولان این باغ وحش این خرس بدون پدر و مادرش بزرگ شده است و به‌همین خاطر مربی خود را تنها عضو خانواده خود می‌داند.

در طبیعت خرس‌های جوان برای خوابیدن باید مادر‌شان را در اطراف خود حس کنند تا بدون احساس خطر بتوانند استراحت کنند. مربی این خرس به‌همین خاطر اکنون مدتی است که در هنگام شب در کنار این خرس تا زمان خوابش باقی می‌ماند. مسئولان باغ‌وحش در زمان سردی هوا کلبه‌ای کوچک را برای این مربی در نزدیکی محل نگهداری خرس‌ها در نظر گرفته‌اند تا او بتواند در کمترین زمان ممکن خودش را به بچه‌خرس برساند!

مفسر ورزشی بدون قدرت بینایی!

هراره: بسیاری از کسانی که در زیمبابوه گزارش مسابقات کریکت را از رادیو گوش می‌دهند هنوز نمی‌دانند که یکی از مفسرهای مشهور این ورزش قدرت بینایی ندارد! دان‌دو‌پلیسیس که در کنار گزارشگر بازی‌های کریکت در ورزشگاه حاضر می‌شود نحوه ضربات بازیکنان را با شنوایی خود تشخیص می‌دهد و تاکنون به‌ندرت اشتباه کرده است.

او می‌گوید سرعت و چرخش توپ را می‌تواند از روی صدای آن و برخورد با چوب بازیکنان درک کند. دان دو‌پلیسیس علاوه بر این حافظه‌اش بسیار قوی است و سابقه و آمار اکثر بازیکنان کریکت را در ذهنش نگهداری می‌کند. این مسئله باعث شده است که او در طول بازی‌ها اطلاعات ارزشمندی را به شنوندگان ارائه کند. او در این‌باره می‌گوید: خدا را برای داشتن حافظه‌ای مانند یک هارددیسک رایانه شکر می‌کنم!

تفنگ صدام،اسباب بازی دختر رئیس‌MI6

لندن: انتشار عکس‌هایی از دختر جان‌ساورز، رئیس‌آژانس اطلاعات خارجی انگلیس(MI6) این روزها حسابی جنجال‌ساز شده است. به‌تازگی عکس‌هایی از کورینه‌ساورز،23‌ساله منتشر شده است که او را با تفنگ کلاشینکفی با روکش طلا نشان می‌دهد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این تفنگ بدون شک یکی از کلاشینکف‌های متعلق به مجموعه شخصی صدام، دیکتاتور سابق عراق است که کشف آن یک رسوایی بزرگ برای رئیس‌MI6‌ به‌حساب می‌آید.

جان‌ساورز، در زمان حمله به‌عراق به‌مدت 3‌ماه به‌عنوان نماینده ویژه دولت انگلیس برای تشکیل دولت‌جدید این کشور به بغداد اعزام شد. گفته می‌شود او در همین زمان محدود این تفنگ را به‌عنوان غنیمت از عراق سرقت کرده است و اکنون به‌عنوان اموال شخصی خود در خانه‌‌اش نگهداری می‌کند.