راه‌آهن اصفهان شیراز که خردادماه سال گذشته در مراسمی رسمی به بهره‌برداری رسیده بود قرار است به‌صورت کامل و صددرصد در دهه فجر امسال دوباره به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه‌وترابری گفت: سعی بر این است که بهمن ماه (دهه فجر) این پروژه تکمیل و صد درصد قابل بهره‌برداری باشد و به راه‌آهن تحویل شود.احمدمجیدی افزود: 7کیلومتر انتهای مسیر به‌دلیل معارضان با مشکل مواجه شده که اخیرا این مسئله رفع شده و پروژه در حال انجام است. به‌گفته وی این پروژه امسال 63 میلیارد تومان پول دارد و هیچ محدودیت اعتباری ندارد و آنچه در دست ما بوده حل شده و امید است دهه فجر اگر موانعی درست نشود پروژه کاملا بهره‌برداری شود کما اینکه هم‌اکنون در طول هفته دو سه قطار در این مسیر تردد دارند.

معاون وزیر راه وترابری درباره اینکه چرا پروژه‌ها نیمه‌تمام افتتاح می‌شوند و آیا تحت فشار قرار داشته باشید، پروژه‌ای را افتتاح می‌کنید یا خیر؟ اظهار کرد: سیاست این است که 10‌ـ‌‌15‌روز قبل پروژه‌ها بهره‌برداری و سپس رسما افتتاح شوند، ان‌شاءالله پروژه‌ها نصفه و نیمه افتتاح نخواهند شد.

وی اولویت وزارت راه را اتمام پروژه‌هایی که بیش از 10 سال عمر دارند عنوان کرد و گفت: پروژه‌هایی که سال آینده عملیات ساخت آنها به اتمام می‌رسد در اولویت تکمیل هستند، همچنین پروژه‌های مصوب استانی نیز در اولویت شرکت ساخت قرار دارند تا در طول مدت دولت دهم به اتمام برسند. مجیدی تاکید کرد: سعی‌مان بر این است که به‌هیچ وجه پروژه جدیدی را شروع نکنیم مگر موارد استثنایی همچون آزادراه قائم شهر ـ ساری که دومین مسیر ترافیکی کشور محسوب می‌شود.