در عملیات دوشنبه‌شب پلیس، 100 نفر از اراذل و اوباش پایتخت دستگیر شدند.

به گزارش فارس، سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران، در جمع خبرنگاران قرار گرفت تا عملیات دوشنبه شب پلیس برای دستگیری اراذل و اوباش پایتخت را تشریح کند.او گفت: در این عملیات با اراذل و اوباش و متجاوزان به عنف برخورد شد که طی آن 100 نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه 94 نفر از دستگیرشده‌ها مرد و 6 نفر زن هستند افزود: مأموریت پلیس در 6 ماهه اول امسال بحث برخوردهای کلی بود و در 6 ماهه دوم بحث امنیت محله‌ای مطرح است. وی اظهار داشت: این طرح‌ها سبب می‌شود مردم احساس امنیت بیشتری کنند و در راستای این طرح 400 نفر شناسایی شده‌اند که در شب‌های آینده دستگیر خواهند شد. سردار ساجدی‌نیا افزود: هماهنگی‌های لازم نیز با مجموعه قضایی صورت گرفته که پس از تحویل این اراذل با آنها برخوردهای لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: 9 قبضه سلاح گرم، تعداد زیادی سلاح سرد و چندین دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک، چندین دستگاه گوشی و تعدادی گاز اشک‌آور در عملیات دوشنبه شب گذشته از متهمان ضبط شد. رئیس پلیس تهران یادآور شد: در این عملیات همچنین 40کیلو و 850 گرم مواد‌مخدر صنعتی شیشه از یک باند ضبط شد که در این رابطه نیز 4 زن و 7 مرد دستگیر شدند.

تشکیل پرونده

سردار ساجدنیا گفت: بیشتر افرادی که شب گذشته دستگیر شدند، اراذل و اوباش درجه یک شناخته‌شده هستند و برای تمامی آنها پرونده‌ای تشکیل می‌شود و این افراد حتی بعد از آزادی در طرح کنترل مجرمان، تحت نظر قرار می‌گیرند و باید خود را در موعد مقرر به کلانتری‌ها معرفی ‌کنند. به گفته سردار ساجدی‌نیا، اکثر دستگیرشدگان بین 19‌تا 30 سال سن دارند.