خبرنگار اعزامی همشهری به مدینه منوره: عربستان سعودی با به‌کار گیری همه امکانات خود آماده برگزاری هر‌چه باشکوه‌تر مناسک حج تمتع امسال با حضور 2 میلیون زائر از کشورهای اسلامی است.

امیر منطقه مکه مکرمه، رئیس کمیته مرکزی حج و مسئولان 7 دستگاه مرتبط با حج بر آمادگی کامل خود برای مناسک حج امسال تأکید کردند.به گزارش روزنامه سعودی عکاظ، امیر منطقه مکه مکرمه با تأکید بر استقبال از ضیوف‌الرحمن به بهترین شکل و خدمتگزاری به آنها با به‌کارگیری تمام امکانات به صورت شبانه روزی گفت: همه طرح‌های برنامه‌ریزی شده از سوی دستگاه‌های مرتبط با حج به خوبی هماهنگ شده‌است. وی افزود: همه امکانات برای برگزاری هر چه با‌شکوه‌تر مناسک حج و آرامش حجاج بیت‌الله‌الحرام و زائران مسجد شریف نبوی به کار گرفته شده است.

سیل، آسیبی به زائران نرساند

بارش باران روز سه‌شنبه در مکه موجب وقوع سیل در این شهر شد که خوشبختانه آسیبی به زائران ایرانی نرسانده است. رئیس ستاد مکه مکرمه علت جاری شدن سیل در مکه را بافت کوهستانی و قرار گرفتن منازل روی شیارهای با شیب تند بیان کرد که با بارش اندک باران موجب وقوع سیل می‌شود.

طرح ویژه مهار آتش سوزی‌های احتمالی

مدیرکل دفاع شهری مکه مکرمه از نصب سیستم‌های اطفای حریق در برج‌های مسکونی و ساختمان‌های مرتفع در تمام مناطق و به‌کارگیری تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته در موسم حج امسال خبر داد.به گزارش روزنامه عکاظ عربستان، عادل زمزمی، بر ضرورت فراهم بودن سیستم‌های خود‌کار مهار آتش در ساختمان‌ها و اماکن با هدف مقابله با آتش‌سوزی احتمالی و جلوگیری از گسترش آن تا زمان رسیدن گروه‌های اطفای حریق تأکید کرد.

وی همچنین از به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته از جمله بلوتوث و مانیتورهای تلویزیونی با هدف آگاه‌سازی‌ و راهنمایی حجاج برای تأمین امنیت و سلامت آنها تا بالاترین سطح خبر داد.