همشهری آنلاین: خط هوایی لوفتانزای آلمان؛ جمعه هواپیمای ایرباس A380 خود را که قرار بود عازم ژوهانسبورگ شود، زمین‌گیر کرد.

خبرگزاری آلمان از فرانکفورت گزارش داد، این اقدام برای انجام کنترل‌هایی صورت گرفته که رولز رویس، تولیدکننده موتور جت پس از فرود اضطراری این نوع ابرهواپیما در سنگاپور توصیه کرده است.[خبر و تصویر از فرود اضطراری ایرباس در فرودگاه سنگاپور]

جای هواپیمای A380  - یکی از بزرگ‌ترین  هواپیماهای مسافربری جهان - را یک هواپیمای کوچک‌تر برای انجام پرواز به آفریقای جنوبی گرفت. برخی مسافران ترجیح دادند بلیت خود را پس بگیرند و زمان دیگری عازم سفر شوند.

لوفتانزا اعلام کرد زمان کافی برای انجام کنترل‌هایی که روز پنجشنبه توصیه شده بود، نداشته است.

رولز رویس توصیه کرده بود که خطوط هوایی موتور این نوع هواپیما را پس از آنکه یک فروند A380 متعلق به خطوط هوایی کوانتاس (Quantas) استرالیا روز پنجشنبه مجبور به فرود اضطراری به خاطر نقص در موتورهایش شد، چک کنند.

لوفتانزا اعلام کرد یک فروند هواپیمای A380 دیگر این شرکت که قرار است از توکیو حرکت کند، به خاطر این چک‌ها با تاخیر پرواز می‌کند. اما یک هواپیمای دیگر این شرکت که قرار است از فرانکفورت به توکیو پرواز کند، احتمالا در موعد مقرر عازم می‌شود.

لوفتانزا سه فروند هواپیمای A380 دارد که در مسیرهای پکن، توکیو و ژوهانسبورگ پرواز دارند.