علی‌اصغر محمدی- خبرنگار اعزامی همشهری به مکه مکرمه: در چند روز گذشته وضعیت آنتن‌دهی تلفن‌‌های همراه در شهر مکه مکرمه چندان رضایت‌بخش نبوداما مسئولان عربستانی از حل مشکل ارتباطی خبر دادند.

یکی از مسئولان مکه مکرمه در این باره گفت: با نصب دستگاه‌های تقویت‌کننده در نقاط مختلف شهر مکه، کیفیت برقراری ارتباط با تلفن همراه در حد مطلوب است.همچنین روزنامه عرب دیلی از راه‌اندازی 200 کیوسک اینترنتی در نقاط مختلف شهر مکه برای استفاده زائران خبر داد.

تکدی‌گری

وقتی در مسجد‌الحرام منتظر شروع نماز نشسته‌ای، افرادی را می‌بینی که یکی پس از دیگری با عبور از میان زائران با سماجت خاصی از آنها طلب کمک مالی می‌کنند؛ البته این مشکل سال‌های گذشته نیز مشاهده شده بود مسئولان محلی درصدد جمع‌آوری متکدیان از حرم امن الهی هستند.

به گفته مسئولان محلی، هزاران متکدی شهرمکه مکرمه که در سال‌های گذشته مشکلاتی را برای زائران به‌وجود آورده بودند، در آستانه آغاز مراسم حج تمتع امسال از سطح این شهر جمع‌آوری شدند.مسئولان عربستانی تصمیم گرفته‌اند تا با جمع‌آوری متکدیان از بروز مشکلات احتمالی برای زائران جلوگیری کنند.

ارسال گوشت‌های قربانی برای سیل‌زدگان

به گفته رئیس ستاد مکه مکرمه سازمان حج و زیارت، گوسفندان قربانی حجاج ایرانی بیت‌الله‌الحرام از هم‌اکنون تهیه شده و در محل جداگانه‌ای نگهداری می‌شوند.حمید حبیبی‌تنها اظهار کرد: کوپن‌‌های مخصوص قربانی نیز تحویل گرفته شده و ذابحین ایرانی گوسفندان حجاج ایرانی را روز عید قربان ذبح خواهند کرد.وی افزود: با هماهنگی بانک توسعه اسلامی، گوشت قربانی حجاج ایرانی برای کمک به سیل‌زدگان، به کشور پاکستان فرستاده خواهد شد.