همشهری آنلاین: یک روزنامه غربی از موافقت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با پیشنهاد ایران در مورد تاریخ گفتگوها و همچنین احتمال تغییر مکان گفتگوها از ترکیه به محلی دیگر خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، با موافقت کاترین اشتون با پیشنهاد ایران در خصوص تاریخ انجام گفتگوها، مذاکرات ایران با 1+5 یک گام دیگر به مرحله اجرا نزدیک شد.

 به نوشته این روزنامه، اشتون روز گذشته با تاریخ پیشنهادی ایران موافقت کرده اما سخن از مکان دیگری به جای ترکیه به عنوان محل انجام گفتگوها به میان آورده است.

 گفته می شود سوئیس به عنوان جایگزین ترکیه برای انجام مذاکرات 1+5 با ایران معرفی خواهد شد.

 به گفته دیپلماتها، اشتون از امکان انجام گفتگوهای ایران با 1+5 در تاریخ 5 دسامبر (14 آذر) در سوئیس سخن گفته و همچنین پیشنهاد داده که بهتر است گفتگوها به جای یک روز در سه روز انجام شود.

 در همین رابطه یک دیپلمات آگاه اروپایی به نیویورک تایمز خبر داد که ظرف 48 ساعت گذشته رایزنیهای میان آمریکا با روسیه و چین و دیگر کشورهای حاضر در 1+5  در مورد نحوه پاسخ به ایران در گفتگوهای آتی انجام شده است.

 بر همین اساس اشتون ظرف دو روز آینده پاسخ رسمی خود در مورد گفتگوها را به ایران ارسال می‌کند و به احتمال زیاد متن این نامه حاوی آن خواهد بود که کشورهای 1+5 با انجام گفتگوها در تاریخ 5 دسامبر موافقند اما به جای استانبول مکان دیگری برای این گفتگوها پیشنهاد خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین